15 Януари 2021петък17:49 ч.

Няма кандидати за летище Пловдив

За трети път държавата удължи срока за концесията на аеропорта

/ брой: 230

автор:Дума

visibility 499

Няма желаещи за концесията на летище Пловдив. Това е причината Министерството на транспорта да удължи за пореден път срока за подаване на оферти. Новият краен срок е 25 февруари 2021 г. Това е третото удължаване на втората процедура, която започна в края на февруари 2020 г., малко преди страната да бъде поставена в извънредно положение. Първият срок изтече през април, вторият през юли, а третият в края на ноември.

Кабинетът изпусна възможността да даде летището на концесия още през 2018 г., когато имаше двама кандидати. За победител в надпреварата беше обявен китайско-холандски консорциум, който впоследствие се отказа. Вторият класиран - българското обединение между "Тракия икономическа зона" и автотранспортната компания ПИМК, обещаваше да вложи в развитието на летището 130 млн. лв. през следващите 35 г. Тяхната оферта получи дори подкрепа от местната власт, но правителството не сключи договор с втория класиран. Официалният мотив беше, че е по-добре процедурата да се проведе по новия Закон за концесиите. Заради връхлитането на пандемията от КОВИД-19, която никой не бе предвидил, сега намирането на концесионер вече е трудна задача.

Новата концесионна процедура на летището в Пловдив е с по-занижени изисквания към кандидатите, но с претенция за повече инвестиции спрямо провалилата се. Сега държавата иска да получи еднократно плащане от 150 000 лв. без ДДС в началото на концесията. Търсеното минимално възнаграждение изглежда същото като при предишната процедура. То ще е с фиксирана и променлива част. Фиксираното концесионно възнаграждение е не по-малко от 100 000 лв. без ДДС годишно, а плаващото - не по-малко от 5% от общия размер на нетните приходи от всички дейности на летището. Минималните очаквани инвестиции са 100 млн. лв. Оценява се, че за 35 г. на концесията бъдещият концесионер ще може да събере поне 100 млн. европриходи, като с възможните удължавания те могат да достигнат 132 млн. евро при 4% дисконтов процент.

Изискванията към бъдещия концесионер са да повиши носимоспособността на пистата и на пътеките за рулиране, за да могат да кацат по-големи и тежки самолети. Да построи карго терминал с перон и поне 3 стоянки, да разшири съществуващия паркинг, страничните ивици на безопасност на пистата, да построи нова ограда с видеонаблюдение на нея, нова отводнителна система, хангари и т.н. От кандидатите се изисква още да са оперирали поне едно международно летище с минимум 450 000 души пътникопоток за не по-малко от 5 г. през последните 10. Да са с регистриран капитал поне 1 млн. лв., а балансовата стойност на дълготрайните активи за последните 3 години да е поне 40 млн. лв.

Топлото време свали сметките за парно

автор:Дума

visibility 222

/ брой: 10

България има най-високи зелени данъци в ЕС

автор:Дума

visibility 215

/ брой: 10

Метрото до "Слатина" ще струва 530 млн. лв

автор:Дума

visibility 192

/ брой: 10

6,2 по Рихтер в Индонезия, десетки загинаха

автор:Дума

visibility 146

Долната камара гласува срещу Тръмп

автор:Дума

visibility 230

/ брой: 10

Българите ще влизат в Сърбия без КОВИД-тест

автор:Дума

visibility 209

/ брой: 10

Белгийският крал замерян с пиратки

автор:Дума

visibility 224

/ брой: 10

Защо ядем замразено вносно месо

автор:Въто Христов

visibility 432

/ брой: 10

Датата

visibility 178

/ брой: 10

Бъдещето са младите, трябва ни стратегия за младежта

автор:Дума

visibility 251

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ