Въпреки наводненията по морето
Няма групови откази от почивки
БАН и Българската православна църква вече ще участват в заседанията на Националния съвет по туризъм
/ брой: 167
Към момента няма голям туроператор в България, който да има групови откази заради наводненията по морето. Това съобщи вчера заместник-министърът на икономиката, отговарящ за туризма, Бранимир Ботев. Неоспорим факт е, че имаме доста критична от гледна точка на климатичните условия година, каза заместник-министърът. Официалните данни обаче сочат равномерност на заявките на туристи от генериращи пазари за България.
Ботев призова медиите да бъдат изключително внимателни, когато пишат за природните бедствия в близост до морските курорти, тъй като след това материалите се тиражират в чуждестранни медии и това води до негативни последици за българския туризъм, независимо че кметовете на населените места овладяват изключително бързо ситуацията след проливните дъждове. В същото време над 70% от работещото население в близост до курортите е ангажирано с туризма и всеки спад се отразява на неговия поминък.
"Когато става въпрос за туризъм, става въпрос и за черен ПР и борба за всеки един турист", каза още Ботев и допълни, че всеки турист, който не посещава България, посещава съседните ни страни, защото се борим за един и същи пазар. "Битката е за българския турист и се опитваме да привлечем точно тези хора", обясни Ботев и призова хотелиерите да внимават, когато боравят със специалните оферти, тъй като свалянето на цените води до порочен кръг.
Ботев информира, че на проведеното преди ден заседание на Националния съвет по туризъм (НСТ) са били приети промени в правилника за работа на съвета, с които в заседанията му ще могат да участват учени от Българската академия на науките (БАН) и водещи университети, както и от Българската православна църква (БПЦ). По този начин ще се подпомогне формирането на визията за туризма и за по-специализираните туристически продукти.
От туристическия бизнес заявиха, че очакват незабавно решение на МС, с което да бъдат получени 2,250 млн. лева от общо 10 млн. лева за национална туристическа реклама. Общата целева сума за национален туристически маркетинг от държавния бюджет и оперативните програми е на стойност 28 млн. лева за тази година. Ботев отбеляза, че бюджетът на Кипър за национална туристическа реклама за миналата година е бил 32 млн. евро. От бизнеса заявиха, че 60 млн. лева е адекватният бюджет за нормално управление на туризма и посочиха, че едно евро в национална реклама връща приблизително 200 евро в националната икономика.
Ботев съобщи, че по 4 водещи телевизионни канала България ще бъде рекламирана като туристическа дестинация. Целта е кампанията да достигне до близо 1 млрд. души и да обхване средната и високата средна класа в европейските страни, която се интересува от културен туризъм. Според зам.-министър Ботев промотирането на България трябва да бъде приоритет за следващото правителство, а в туризма да има приемственост.
Министърът съобщи още, че през следващата седмица ще бъде издадена 300-хилядната виза на руски турист, а миналата седмица бе издадена 100-хилядната виза на турист от Украйна.