Данаил Папазов:
Няма да има съкращения в БДЖ
Синдикатите ще бъдат информирани писмено, че нямаме такива намерения, заяви министърът
/ брой: 112
Няма да има съкращение в БДЖ, увери министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов във Враца вчера. Папазов заедно с генералния директор на НКЖИ инж. Милчо Ламбрев направи проверка на ремонтните дейности по жп линията София-Мездра. Когато се каже оптимизация, това не означава съкращения, каза министър Папазов. Точно и ясно сме казали каква ще е оптимизацията. Имаме много длъжности, които липсват в БДЖ, и същевременно раздута администрация. Хора ще бъдат пренасочвани от една длъжност в друга, ще има и преквалификация, за пореден път изтъкна министърът. Папазов съобщи, че във връзка с оптимизацията ще има писмен отговор до синдикатите. Никога не сме казвали, че 700 души ще бъдат съкратени. В момента правим преглед на всички длъжности. Част от раздутата администрация трябва да отиде в експлоатацията. Има длъжности и в ремонтната дейност, които могат да се преустроят.
ДУМА припомня, че през миналата седмица синдикатите в железниците излязоха с позиция, в която се казва, че се готвят съкращения, без това да е съгласувано с тях и в нарушение на наскоро подписания колективен трудов договор.
В момента не се предвиждат съкращения в БДЖ. Дружеството е намалило задълженията си за миналата година в рамките на около 100 милиона лева и продължаваме да ги погасяваме. Това пък каза по-рано вчера пред БНТ изпълнителният директор на "Холдинг БДЖ" Християн Кръстев.
Той обясни, че преговорите с облигационерите и кредиторите продължават, а голяма част от подвижния състав, който не е бил в експлоатация, е възстановен. "Влаковете, които пътуваха с по един и два вагона миналата година, вече пътуват по план-график - с четири, пет или шест вагона, така че техниката е ремонтирана. Не ни достигат около седем-осем локомотива, специално в "Пътнически превози", заяви Кръстев и допълни, че е открита процедура за закупуване само на нови влакове до края на годината.
С 25 минути по-малко ще пътува влакът от София до Враца
"По време на проверката в междугарието Илиенци - Курило скоростта на движение на влака достигна 120 км в час. Средната скорост по трасето София-Мездра е 70 км в час. Макар че все още има участъци, в които текат ремонтни дейности, стигнахме от София до Враца заедно с всички спирания за час и четиридесет минути", каза Данаил Папазов. След завършване на участъка около Своге пътуването ще трае 1,30 ч. Това ще стане до края на лятото. Целият ремонт се прави от НКЖИ, каза министър Папазов. Така пътуването от София до Мездра се съкращава с 15 минути, а от София до Враца с над 25 минути.
По време на проверката министър Папазов инспектира строително-ремонтните дейности на спирка Церово и направи оглед на новоизградения мост на гара Мездра.
Жп линията в участъка София-Мездра е с категория "железопътна магистрала". Тя е двойна, електрифицирана жп линия с дължина 87,905 км. Поради географски особености участъкът може да бъде категоризиран като труден. Има 36 тунела и 68 моста, 44 "слаби места" - активни свлачища, опасни скални откоси, слягащи насипи и срутища.