Нулев ефект
/ брой: 200
В момента практическата част от шофьорските курсове се свежда само до каране в градска среда, като не е задължително тя да бъде с интензивно автомобилно движение. Няма полигони, няма междуградско и нощно кормуване, няма паркиране. Ефектът от продължилите повече от две години дискусии, спорове и скандали около обучението на кандидат-шофьорите е нулев. Качеството на обучение е пределно ниско, но за сметка на това шофьорските курсове не спират да поскъпват.
Времето минава бързо, но различните страни в този процес са много далеч от единно мнение и конкретни текстове за промяна на нормативната уредба. През 2015 г. тогавашният министър на транспорта Ивайло Московски настояваше сегашният Закон за движение по пътищата да се раздели на три - за движение по пътищата, за водачите и за пътните превозни средства. Това бе направено и точно преди година и половина, след обществено обсъждане, проектите бяха внесени в парламента. Изведнъж сегашният министър Росен Желязков смени курса и се обяви за изцяло нов Закон за движение по пътищата. Убеждението на кабинета било, че трябва да се върви към консолидация, а не към фрагментация на законодателството. Ще се пише и пътна карта за безопасността по пътищата.
Някой едва ли вече си спомня, че съществува и специална Държавна агенция по пътна безопасност, създадена след катастрофата край Своге, отнела живота на 20 души. Намеренията бяха тя да контролира контролиращите - т.е. ведомствата, които имат отношение към пътната безопасност и също са с контролни функции. Общо за пътната безопасност отговарят 12 ведомства. Тя се оказа поредната безполезна структура, която само харчи бюджетни пари, без това да има някакъв ефект.
Всеки дърпа чергата към себе си. Като резултат само за първите девет месеца на годината у нас са регистрирани 20 947 пътно-транспортни произшествия, при които 337 души са загинали, а ранените са 5446. Коментарът е излишен.