20 Ноември 2025четвъртък14:38 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Нулев ефект

/ брой: 200

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1286

В момента практическата част от шофьорските курсове се свежда само до каране в градска среда, като не е задължително тя да бъде с интензивно автомобилно движение. Няма полигони, няма междуградско и нощно кормуване, няма паркиране. Ефектът от продължилите повече от две години дискусии, спорове и скандали около обучението на кандидат-шофьорите е нулев. Качеството на обучение е пределно ниско, но за сметка на това шофьорските курсове не спират да поскъпват.

Времето минава бързо, но различните страни в този процес са много далеч от единно мнение и конкретни текстове за промяна на нормативната уредба. През 2015 г. тогавашният министър на транспорта Ивайло Московски настояваше сегашният Закон за движение по пътищата да се раздели на три - за движение по пътищата, за водачите и за пътните превозни средства. Това бе направено и точно преди година и половина, след обществено обсъждане, проектите бяха внесени в парламента. Изведнъж сегашният министър Росен Желязков смени курса и се обяви за изцяло нов Закон за движение по пътищата. Убеждението на кабинета било, че трябва да се върви към консолидация, а не към фрагментация на законодателството. Ще се пише и пътна карта за безопасността по пътищата.

Някой едва ли вече си спомня, че съществува и специална Държавна агенция по пътна безопасност, създадена след катастрофата край Своге, отнела живота на 20 души. Намеренията бяха тя да контролира контролиращите - т.е. ведомствата, които имат отношение към пътната безопасност и също са с контролни функции. Общо за пътната безопасност отговарят 12 ведомства. Тя се оказа поредната безполезна структура, която само харчи бюджетни пари, без това да има някакъв ефект.

Всеки дърпа чергата към себе си. Като резултат само за първите девет месеца на годината у нас са регистрирани 20 947 пътно-транспортни произшествия, при които 337 души са загинали, а ранените са 5446. Коментарът е излишен.

Банкоматите спират за 2-3 часа в нощта на Нова година

автор:Дума

visibility 444

/ брой: 218

"Лукойл" настоява да продаде международните си активи накуп

автор:Дума

visibility 466

/ брой: 218

Предлагат таван на публичните разходи през бюджета

автор:Дума

visibility 405

/ брой: 218

Русия нанесе масиран удар по Западна Украйна

автор:Дума

visibility 374

/ брой: 218

Саудитска Арабия с нов статут от САЩ

автор:Дума

visibility 403

/ брой: 218

15 убити при удар на Израел в Ливан

автор:Дума

visibility 447

/ брой: 218

Принуждават Мадуро да се оттегли

автор:Дума

visibility 456

/ брой: 218

Две трасета на войната

автор:Юри Михалков

visibility 454

/ брой: 218

Забраните и цензурата

visibility 427

/ брой: 218

Феномен, какъвто световната военна история не познава

visibility 473

/ брой: 218

Румъния увеличава вноса на ток, у нас ТЕЦ спасяват положението

visibility 433

/ брой: 218

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ