19 Април 2024петък13:12 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Новото BMW M6 - турбохищник с керамични спирачки

/ брой: 65

автор:Дума

visibility 1273

Автосалонът в Женева е традиционна арена за дебют на различни супермодели и през тази година изложбата за малко не постави нов рекорд в това отношение. Дебютираха Ferrari F12 Berlinetta, новият Porsche Boxster, Mercedes-Benz SL 63 AMG и Audi RS 4 Avant, както и многобройни предложения от различни тунинг-ателиета. Естествено, от BMW не можеха да останат настрана и освен купчината модификации от новата моделна линия M Performance, баварците показаха нов ДМУ-модел. И то какъв - купе BMW M6! Истински хищник, не само заради отличния си червен цвят, а и заради вида си. Особените белези на поредния баварски хищник са: нова предна броня с огромни въздухозаборници, фирмени "двуцевки" на ауспусите, огромни 20-цолови колела /при нормалния модел са R19/ и карбонов покрив, заради който едва ли някой ще го сбърка с нормална баварска "шестица".
При поглед отстрани на колата в очите се набиват огромните златисти спирачни апарати и не по-малките спирачни дискове. За пръв път в серийно BMW се предлагат карбоново-керамични спирачки, каквито се използват при състезателните автомобили от Формула 1. Е, засега като опция. Но диаметърът им наистина впечатлява - 400 мм отпред и 396 мм отзад. И това съвсем не е излишна "глезотия" при наличието на мотор с цяло хергеле от 560 "коня" под капака на колата. Пък и доста е пораснал въртящият момент - до 680 Нм. За сравнение - средният фамилен автомобил днес е с мощност около 100 к.с. и максимален въртящ момент към 150 Нм.
Но поклонниците на предишните варианти M5 и M6 ги харесваха не само заради пределните мощностни характеристики, но и заради високооборотния атмосферен V10, обладаващ невероятен "глас". Този мотор вече е достояние на историята заради новите "зелени" веяния, изискващи намаляване на ходовите обеми на моторите и на разхода на гориво, без да се жертват, а дори и да се увеличат мощностите. На неговото място под капака е взет нов V8 c турбопълнене. Този агрегат има ходов обем 4,4 литра, развърта се до червена черта от 7200/мин. и в съчетание с роботизираната кутия M DCT ускорява новото купе M6 до стоте само за 4,2 секунди при използване на функцията Launch Control. Интересно е, че седанът M5 с аналогичен технически "пълнеж" се ускорява за 4,4 секунди. И работата едва ли е в 20-те кила отгоре на седана - M6 тежи 1850 кг, а M5 - 1870. По-скоро "виновник" е маркетингът - "шестицата" задължително трябва да е по-бърза и пъргава от "петицата"!  Максималната скорост и на двата автомобила, типично за Федералната република, е ограничена на ниво от 250 км/ч., но при допълнително плащане и поръчка на пакета M DriverТs Package тя може да бъде вдигната до 305 км/ч.
На фона на тези цифри повече от интересно е заявлението на BMW, че този пътен изтребител има среден разход на гориво от 9,9 л на 100 км път.
Любопитен факт от техниката на колата е разширяването на предната следа на M6 с 30 мм в сравнение с нормалните купета от 6-а серия, докато задната следа, напротив, е намалена с 45 мм. Амортисьорите на колата имат три режима на работа и те, както M-диференциалът, се управляват по електронен път.
В салона са използвани повече кожа и карбон, спортни седалки и спортен M-волан.
Другата интересна стъпка на баварците е, че ще предложат първо на пазара ... варианта кабриолет M6, още през следващия месец, въпреки че този вариант още не е представен официално. Колата ще е със 110 кг по-тежка от покрития вариант, който ще излезе на пазара през есента. Логиката на пазара подсказва, че кабриолетът ще е по-скъп от купе-варианта, който пък ще е по-скъп от  седана BMW M5, който у нас струва 203 200 лева с ДДС.

 

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 153

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 255

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 188

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 155

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 153

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 135

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 156

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 173

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 153

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ