20 Май 2024понеделник11:14 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Нови изисквания за пътна безопасност на автомобилите от 2022 г.

/ брой: 59

автор:Дума

visibility 630

От 2022 г. ще бъдат въведени нови задължителни за европейските автомобили технологии за безопасност, предпазващи пътници, пешеходци и велосипедисти. Институциите на ЕС са постигнали временно политическо споразумение за преработения Регламент относно общата безопасност, съобщиха от ЕК.

През май 2018 г. комисията предложи конкретни мерки за безопасност на превозните средства да станат задължителни. Усъвършенстваните устройства за безопасност ще намалят броя на произшествията.

За леки автомобили, микробуси, камиони и автобуси трябва да има устройства за предупреждаване за сънливост и разсейване на водача (напр. използване на смартфон по време на шофиране). Също и интелигентна система за регулиране на скоростта и безопасност при движение на заден ход чрез камери или датчици, както и записващо устройство в случай на злополука ("черна кутия").

За леки автомобили и микробуси трябва да има предупредителна система при напускане на пътната лента, усъвършенствана система за аварийно спиране и обезопасителни колани, подобрени чрез изпитвания на сблъсък.

Предвиждат се специфични изисквания за подобряване на пряката видимост на водачите на автобуси и камиони и отстраняване на мъртвите зони, както и системи в предната част и отстрани на превозното средство за откриване и предупреждаване за уязвими участници в пътното движение, особено при завой. 

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 1586

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 1525

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 1568

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 1701

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 1594

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 1695

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 1483

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 1838

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 1879

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 1695

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ