19 Май 2024неделя09:42 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Колела

Новата Веста - най-добрата Лада в историята?

/ брой: 257

автор:Дума

visibility 112

В тези трудни за Русия времена прави чест на АвтоВАЗ, че се опитва да предложи нещо ново и добро на купувачите си. Новата Лада Веста получи адмирациите на руския президент Владимир Путин, който хареса управляемостта на модела, двигателя, вътрешното пространство и подчерта факта, че 70% от детайлите се правят в Русия. За пробното каране Путин избра дори варианта с автоматична предавателна кутия.
Както сподели след това шефът на АвтоВАЗ Бу Андерсон, разговаряйки с Путин по време на теста на немски, му задал въпроса - недостатък или преимущество е, че един чужденец управлява АвтоВАЗ?
Отговорът на руския президент - “Най-важото за Лада е колата да се върне масово на улиците в Москва и Санкт Петербург. А що се касае за имиджа – той дълго време не е бил на висота, но по време на форума “Валдай” руският елит се удиви от новия имидж на представения нов модел.”
И президентът на Русия директно е поставил задачата колата да се предложи масово за експорт, както и да се пусне серийното производство на кросовъра Лада XRAY. Всъщност президентът на АвтоВАЗ наскоро навърши 60 години, но не отбеляза тази кръгла дата, въпреки че получи сюрприз от работниците - особена Веста-VIP, по-дълга от стандартната с 25 см.
Тази кола съвсем не прилича на досегашните лади. Шеф-дизайнерът на АвтоВАЗ Стив Матин е избрал оригинален Х-образен дизайн за по-добра узнаваемост на моделите Лада в бъдеще. Зад волана на Лада Веста не е лесно да се сетиш, че става дума за руски автомобил. Липсва познатият до болка вазовски фенолен мирис, водачът и пътникът отпред не се ръгат с лактите и по интериора си машината е на нивото на най-добрите бюджетни марки в света, което определено си е прогрес. 
Роботизираната автоматична предавателна кутия си е чисто руска инициатива - електрониката и актуаторите са от Bosch, а цялото “желязо” е руско - традиционната вазовска петстепенна кутия със стандартни предавки, за която се твърди, че ресурсът й надхвърля този на мотора и не й е нужно никакво обслужване. Именно това е причината да се монтира усилен съединител. Интересен момент в работата на тази кутия - при отпусната спирачка колата стои на място и тръгва само при натискане на газта. Който не смята “робота” за удобен, може да избере варианта с механична предавателна кутия. Тя е дело на алианса Рено-Нисан-АвтоВАЗ и работи доста по-тихо.
Пластмасата в салона е твърдичка, но такава е и при другите бюджетни модели. Иновацията при предния панел е цялостната конструкция без разрез за пътническата предпазна възглавница. Е, след катастрофа възстановяването на таблото ще е по-скъпо, но видът му е добър и поведението му в експлоатация е безшумно, без скърцания. Вътре в купето е тихо, за борба с неприятните поскърцвания традиционните винтове са заменени с такива с главички звезда тип Torx. Те се задържат по-добре в гайковъртите и позволяват точна дозировка на момента на затягане, което гарантира в по-висока степен качеството на изработката на салона.
При работата на празен ход в салона цари практически пълна тишина, моторът започва да се чува след 3500/мин., дори при скорости над 100-те в салона се разговаря спокойно, без повишаване на гласа. Друго важно нещо - при високите скорости водачът не задава просто траекторията на движение, а действително управлява машината. При обявена максимална скорост от 178 км/ч стрелката на скоростомера прехвърля 190, а неподкупният GPS-датчик фиксира максимална скорост от 186 км/ч.
В салона на Лада Веста наистина има сериозно пространство за краката на седящите отзад. За пълно щастие липсват само централният подлакътник и възможността да се свали гърбът на задната седалка до равна товарна повърхност. Това навярно ще бъде поправено при пускането на вариацията комби по-нататък.
Багажникът е внушителен - цели 480 литра, с удобни ниши в страниците и минимално изпъкващи арки на колелата. Под пода до резервната гума има доста място за различни дреболии, но за съжаление отсъства органайзър.
Машината е приятна за управление, нещо, което отбеляза и Владимир Путин. Всъщност за истинския шофьор това е една от основните причини, решаващи закупуването на нов автомобил. Лада Веста те кара да да я пришпорваш, особено по не съвсем равните и с повечко завои пътища.
Лада Веста не е спортен модел като Лада Гранта Спорт например, но е в пъти по-комфортна. Електроусилвателят на волана е вносен, така че няма място за търсене на закачки с него, нанизването на завоите си е цяло удоволствие. Балансът на шасито се е получил неутрален, да се вкара Веста в плъзгане без помощта на ръчната спирачка е практически невъзможно, пък и стандартната система за стабилизация ESP може да се изключва само при ниски скорости на движение.
Шефът на проекта Лада Веста Олег Груненков разказва доста интересни неща от вътрешната “кухня” на АвтоВАЗ и споделя, че там сега се чудят дали е нужно да се направи версия хечбек. Поклонниците на това купе навярно ще кажат веднага “да”, но като се има предвид идването на всъдехода X-Ray, тръгващ в серийно производство на 15 декември, и красивото комби Веста крос, очаквано на конвейера на 25-и септември следващата година, наистина става сериозен въпросът наистина ли е необходим и хечбек вариант?

Кратка техническа характеристика

Купе с габарити 4410 х 1764 х 1497 милиметра и междуосие от 2635 мм с увеличена устойчивост на корозия до 6 години, специална обработка на арките и дъното, защита на мотора, резервоар 55 л, още в базовото изпълнение салонен филтър, регулируем волан, ABS, ESP и EBD. Двигатели с мощности от 87 до 114 к.с. - 1,6-литров, 8-клапанов агрегат с мощност 87 к.с., както и два 16-клапанови двигатели със същия ходов обем с мощности съответно от по 106 и 114 к.с. Най-мощният мотор е дело на алианса Renault-Nissan. Моторът с мокщност 106 к.с. ще се предлага в съчетание както с механична, така и с роботизирана трансмисия с режим кик-даун.


 

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 1133

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 1079

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 1108

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 1215

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 1134

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 1249

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 1082

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 1299

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 1243

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 1187

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ