26 Юни 2024сряда15:54 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Нова нелепост

/ брой: 132

автор:Евгени Гаврилов

visibility 444

Вече е в действие наредбата, според която автомобилите до 3,5 тона трябва задължително да са облепени с нов екостикер. Той ще се получава при преминаване на технически преглед и ще указва "екологичната група" на превозното средство. Всичко това се прави с идеята да бъде ограничено замърсяването на въздуха от вредните газове, изпускани от колите. Не е изключено обаче, както и в много други случаи у нас, наредбата, вместо да изпише вежди, да избоде очи. Тя веднага предизвика поскъпване на техническите прегледи с близо 50 на сто! Собствениците на технически пунктове вероятно са в правото си - трябва да купуват нова измервателна апаратура, а и стикерите вече са с по-висока цена.
Екостикерите се въвеждат по евродиректива. Проблемът е, че подобни документи у нас се четат и прилагат, както дяволът чете евангелието. Директивата гласи, че ако при автомобил, минаващ на технически преглед, се установи несъответствие спрямо екологичния стандарт, определен от производителя, повредата задължително трябва да бъде отстранена, за да бъде автомобилът годен за експлоатация. Брюксел не допуска възможност за промяна на екокатегория. У нас обаче се въвежда ново понятие - "екологични групи", което е нещо различно. Така се създава възможността автомобил, който не отговаря на производствените параметри, да получи стикер за по-ниска "екологична група", без да бъде задължен да отстрани повредата. И на практика ще продължи да замърсява.
Без съмнение това е предпоставка за корупция в пунктовете за технически прегледи. Неясно защо е необходимо да се въвеждат подобни екостикери и да се изгражда скъпа система за тяхното разчитане. Съществуващите камери в градовете разчитат без проблем регистрационните номера и бързо може да се провери на какъв фабричен екостандарт би следвало да отговарят возилата. Според различни информации инфраструктурата за новата система за разчитане на екостикерите ще струва около 300 милиона лева. Реален е рискът екостикерите да повторят случая с тол системата, за която бяха наринати милиони без особен ефект.

Джулиан Асанж излиза на свобода

автор:Дума

visibility 306

/ брой: 119

Еманюел Макрон плаши с гражданска война

автор:Дума

visibility 280

/ брой: 119

Мицкоски иска промяна на преговорната рамка

автор:Дума

visibility 275

/ брой: 119

Накратко

автор:Дума

visibility 223

/ брой: 119

Колко да е ново?

автор:Ина Михайлова

visibility 560

/ брой: 119

Учи здраво, за да печелиш добре

автор:Аида Паникян

visibility 295

/ брой: 119

Мъченикът на свободата

автор:Александър Симов

visibility 264

/ брой: 119

Колкото повече, толкова повече...

автор:Юлия Кулинска

visibility 304

/ брой: 119

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ