19 Септември 2025петък13:56 ч.

Нов симфоничен оркестър представя Трета симфония от Франц Шуберт и Четвърта симфония от Роберт Шуман

автор:Дума

visibility 7727

На 25-ти февруари от 19.30 часа в зала „България“ Нов симфоничен оркестър представя Трета симфония от Франц Шуберт и Четвърта симфония от Роберт Шуман. Ще дирижира Росен Миланов.

От 1997 до 2013 година Росен Миланов е бил музикален директор на Нов симфоничен оркестър, с който е реализирал десетки концерти в София. Сега 12 години по-късно младите музиканти от оркестъра ще имат възможността да работят с един от най-големите диригенти в света.

Росен Миланов е дирижирал: Симфоничния оркестър на BBC, Суис Роман оркестър, Ротердамската филхармония, Софийската филхармония, Симфоничния оркестър на Олборг, Латвийския и Унгарския национален симфоничен оркестър, оркестрите в Торонто, Ванкувър, Квазулу-Натал и Кейптаун филхармония в Южна Африка, Мексиканска филхармония, Колумбийска филхармония, Националния симфоничен оркестър на Коста Рика, Симфонични оркестри на Сао Паоло, Бело Оризонти и Нова Зеландия, а в Япония - NHK, Сапоро, Токио, Hyogo Performing Arts Center, както и Сингапурския симфоничен оркестър, Малайзийската и Хонконгската филхармония.

Солисти в негови концерти са били Йо-Йо Ма, Ицхак Пърлман, Джошуа Бел, Рене Флеминг, Мидори, Кристиан Тецлаф, Хилари Хан, Доун Ъпшоу и Андре Уотс. По време на единадесетгодишния си мандат с Филаделфийския оркестър Миланов дирижира повече от 200 концерта. Под неговата палка са прозвучали първите изпълнения на произведения на съвременните композитори Дерек Бермел, Мейсън Бейтс, Каролайн Шоу, Филип Глас, Ричард Даниелпур, Николас Мо и Габриел Прокофиев.

Десет години след смъртта на Шуберт, Роберт Шуман пише: „Ако плодовитостта е главен признак на гения, то Франц Шуберт (1797-1828) е един от най-великите. За малко повече от трийсетте си години живот, той създава изключително много. От всичко това обаче е отпечатано едва половината…“. Творческата самота и бедността на Шуберт са били очевидни за неговото обкръжение. Музиката му е останала непозната, интересът на издателите към нея слаб, защото е „недостъпна за широката публика“. А бедността на Шуберт е била пословична: по време на една от премиерите на негово произведение, след бурни аплодисменти, композиторът е бил приканван многократно на сцената, но той не искал да излезе заради износените си дрехи. Парадоксалното е, че това е съдбата на автора на такива шедьоври като „Аве Мария“, „Горски цар“, Серенада, „Смъртта и момичето“; на девет симфонии, първата от които написана на девет-годишна възраст и наречена по-късно „звезда от първа величина на небосклона на световния симфонизъм“.

Син на търговец на книги, Роберт Шуман (1810-1856) много рано показва способностите си на пианист, интерес към композирането, както и литературните си наклонности. През 1821 г. заминава за Лайпциг, за да учи право. От огромно значение в този период е срещата му с Фредерик Вик при когото взема уроци по пиано и учи композиция. През 1834 г. Шуман започва да издава музикален журнал „Ново списание за музика“ – той е негов главен редактор и основен автор в продължение на 10 години.

Сърдечните връзки играят важна роля в живота на Шуман. През 1835 г. той се влюбва в дъщерята на своя учител Вик – Клара, но баща ѝ прави всичко възможно, за да ги раздели. Те прекарват твърде много време разделени, поради което Шуман изпада в тежки депресии. Едва в 1839 г. те предприемат законна стъпка да прескочат съгласието на Вик и след редица съдебни дела получават правото да се оженят.

Шуман и неговото изумително творчество – около 150 песни, включително знаменитите цикли „Любовта и животът на жената“ и „Животът на поета“; симфониите, прекрасните поетични творби за пиано и невероятно красивата камерна музика – му отрежда място на композитор от световна величина.

През 1850 г. Шуман заема поста музикален директор на оркестъра на град Дюселдорф. Това е първият и единствен щастлив период в неговия живот – пише изразителният Концерт за виолончело, Симфония №3 /“Рейнска“/ и Четвърта симфония.

През 1852 – 1853 г. здравето на Шуман се влошава. През 1854 започва да страда от халюцинации, прави опит за самоубийство и постъпва в приют, където умира през 1856 г.

Шуберт, Шуман и Романтизма – времето когато музиката, дотогава силно свързана с всекидневния живот на определено общество, се отделя от него, за да се превърне в СПЕЦИАЛНО УДОВОЛСТВИЕ, МАТЕРИАЛИЗИРАНО ЧРЕЗ КОНЦЕРТА!

Данъчните декларации за 2025 г. ще се изготвят в левове

автор:Дума

visibility 244

/ брой: 175

Купуваме еднодневна винетка от февруари догодина

автор:Дума

visibility 224

/ брой: 175

Вдигането на ДДС ще удари икономиката най-силно

автор:Дума

visibility 232

/ брой: 175

С 4% намаляват чуждите инвестиции у нас

автор:Дума

visibility 225

/ брой: 175

Национална стачка парализира Франция

автор:Дума

visibility 210

/ брой: 175

Естония няма да затвори границата с Русия

автор:Дума

visibility 224

/ брой: 175

Замразяват заплатите на депутатите в Словакия

автор:Дума

visibility 237

/ брой: 175

Кататония

автор:Александър Симов

visibility 193

/ брой: 175

Стратегия за остаряване

автор:Юрий Борисов

visibility 211

/ брой: 175

Сега ли се сетихте?

visibility 223

/ брой: 175

Непоколебимост по пътя към националния идеал

автор:Дума

visibility 236

/ брой: 175

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ