Нов опит за концесия на летище Пловдив
/ брой: 41
Нова процедура за отдаване на концесия за 35 години на летището в Пловдив одобри правителството на заседанието си вчера. Това съобщи министърът на транспорта Росев Желязков пред журналисти. От думите му стана ясно, че при втория опит за намиране на частен оператор на летището изискванията към кандидатите са занижени. Ще се търсят същите концесионни такси като при първия, но повече инвестиции в инфраструктурата в сравнение в първата процедура, за която решение бе взето в края на декември 2016 г. Тя бе прекратена през октомври 2018 г. с аргумента, че трябва да се проведе по изискванията на новия закон за концесиите и след нови анализи.
От кандидат-концесионерите сега ще се изисква да имат регистриран основен капитал поне 1 млн. лв. Минималните очаквани инвестиции са 100 млн. лв. "Очакваме да има интерес за летище Пловдив и това да допринесе за развитието на транспортната свързаност в региона, както и в съседните такива", каза Желязков.
При откритата през 2017 г. концесионна процедура за летище "Пловдив" оферти подадоха три обединения, но на финалната права останаха две. В края на март 2018 г. правителството определи обединението между китайската "Хайнан" и регистрираното в Холандия дружество "Пловдив Еърпорт Инвест" за победител. Китайците обаче се отказаха от сключването на договор, без да обявят официално причината за това.
Класираният на второ място "Консорциум Летище Пловдив", в който влизаха "Тракия икономическа зона" и автотранспортната компания ПИМК, потвърди намерението си да стане концесионер.
Той обаче така и не беше поканен като класиран втори кандидат след смяната на транспортния министър, през есента на 2018 г. новият Росен Желязков реши да прекрати процедурата с мотива, че се е провела по стария Закон за концесиите.