08 Май 2024сряда05:38 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Нов опит за концесия на летище Пловдив

/ брой: 41

автор:Дума

visibility 1333

Нова процедура за отдаване на концесия за 35 години на летището в Пловдив одобри правителството на заседанието си вчера. Това съобщи министърът на транспорта Росев Желязков пред журналисти. От думите му стана ясно, че при втория опит за намиране на частен оператор на летището изискванията към кандидатите са занижени. Ще се търсят същите концесионни такси като при първия, но повече инвестиции в инфраструктурата в сравнение в първата процедура, за която решение бе взето в края на декември 2016 г. Тя бе прекратена през октомври 2018 г. с аргумента, че трябва да се проведе по изискванията на новия закон за концесиите и след нови анализи.

От кандидат-концесионерите сега ще се изисква да имат регистриран основен капитал поне 1 млн. лв. Минималните очаквани инвестиции са 100 млн. лв. "Очакваме да има интерес за летище Пловдив и това да допринесе за развитието на транспортната свързаност в региона, както и в съседните такива", каза Желязков.

При откритата през 2017 г. концесионна процедура за летище "Пловдив" оферти подадоха три обединения, но на финалната права останаха две. В края на март 2018 г. правителството определи обединението между китайската "Хайнан" и регистрираното в Холандия дружество "Пловдив Еърпорт Инвест" за победител. Китайците обаче се отказаха от сключването на договор, без да обявят официално причината за това.

Класираният на второ място "Консорциум Летище Пловдив", в който влизаха "Тракия икономическа зона" и автотранспортната компания ПИМК, потвърди намерението си да стане концесионер. 

Той обаче така и не беше поканен като класиран втори кандидат след смяната на транспортния министър, през есента на 2018 г. новият Росен Желязков реши да прекрати процедурата с мотива, че се е провела по стария Закон за концесиите.

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 2278

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 2238

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 2047

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 2356

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 2634

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 2152

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 2170

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 2446

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 2261

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 2396

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ