19 Май 2024неделя07:07 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

НКЖИ представи юбилейно издание "60 години Дунав мост"

/ брой: 233

автор:Мая Йовановска

visibility 74

Юбилейно издание "60 години Дунав мост Русе - Гюргево" представи вчера в Клуба на железничаря в София инж. Иван Гогев, ръководител на отдела за поддържане, диагностика и експлоатация на железния път в НКЖИ. Той е и ръководител на авторският колектив, осъществил изданието, който е изцяло от служители на НКЖИ. Другите автори са инж. Светла Иванова, инж. Пламен Ценов и инж. Ивайло Баиров. Изданието е осъществено с подкрепата на НКЖИ, Националното сдружение "Общество на инженерите по железен път" и Сдружението "Клуб на железничаря".
"Това съоръжение още много десетилетия ще служи надеждно и с присъствието си на това място ще продължи да предизвиква у времето ако не страх, то поне постоянно раздразнение. Мостът, построен между 1952 и 1954 г., вече е ярка страница от вълнуващата история на дунавското мостостроене, чието начало е заложено в древния Рим", е написано в епилога на изданието.
Инж. Гогев направи презентация на тема: "Преди Дунав мост и след това", която е залегнала в основата на изданието. "В онези години за Източния блок това е бил обект с изключително геополитическо и стратегическо значение. Продължителността на строителството е само две години и три месеца. Мостът между Русе и Гюргево наистина е едно от най-големите съоръжения в долното течение на Дунав - дължината му е 2224 м. След 1952 г. съоръжението е качествено ново ниво на транспортното строителство у нас. Създава се цяла школа за строителни кадри, с голям принос в развитието на страната, а около него израстват много значими обекти на железопътната, пътната и сградната инфраструктура", разказа ижн. Гогев.
 

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 1133

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 1079

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 1108

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 1215

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 1134

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 1249

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 1082

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 1299

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 1243

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 1187

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ