Никой не е пожелал "Товарни превози"
/ брой: 93
Няма конкретен интерес и реални запитвания за "БДЖ - Товарни превози", заяви министърът на транспорта Ивайло Московски вчера пред БНТ и така опроверга тиражираните в медиите слухове. Той уточни, че досега всички получени сигнали са били на политическо ниво от Русия, Китай, Турция и Австрия.
Най-малко 100 нови влака ще бъдат закупени и осигурени по оперативна програма "Транспорт" до две години, каза още Ивайло Московски. Още през юни тази година ще се направи поръчката, чието реализиране ще отнеме най-много 24 месеца, уточни той. В момента 170 вагона са в завод за ремонт, което е и причината за недостига им по време на празниците.
Междувременно във връзка с приватизацията на "БДЖ - Товарни превози" КНСБ излезе със становище, в което настоява да бъде запазен персоналът за срок от три години на база средносписъчната численост през 2011 г.
Според синдиката неустойката от 200 000 евро годишно за неизпълнение на клаузата за поддържане на разходите за труд е твърде ниска. От КНСБ предлагат и санкциите по отношение на броя на работните места и разходите за труд да са спрямо период за следприватизационен контрол от пет години.
От КНСБ смятат, че трябва да има задължение за извършване на инвестиции в ремонт на локомотиви, вагони и за подобряване на условията на труд в размер на около 50 млн. лв. в рамките на три- до петгодишен период.
Синдикатът предлага неустойката за всяка година неподписан колективен трудов договор да е 200 000 евро. От КНСБ настояват към задълженията на купувача да се добави и спазване на закона за безопасни и здравословни условия на труд.