17 Юли 2024сряда12:43 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

"Ние учим самолетите да летят"

Интервю, направено на борда на "Сухой Суперджет 100"

/ брой: 199

visibility 102

Сергей Птичкин,
Наталия Ячменникова


Екип от журналисти на "Российская газета", в това число двама читатели - Михаил Буличов и Михаил Мараханов - задали най-интересите въпроси, тества в полет най-новият "Сухой Суперджет 100", като летя по маршрута Москва-Нижнекамск (Набережние Челни)-Казан-Уляновск-Москва и преодоля над 2000 километра.
На височина 9000 метра и със скорост над 900 км/ч направихме интервю с президента на Обединената авиостроителна корпорация Михаил Погосян. Разпитахме президента на ОАК какво да очаква родното самолетостроене в близките години, а също и в бъдеще. Останахме доволни от качеството на първия пътнически лайнер на фирма "Сухой".
- Михаил Асланович, как напредва SSJ100 на вътрешния и международния пазар? Колко самолети вече са направени и в кои авиокомпании вече летят?
- Към момента са произведени 30 самолета SSJ100. Лайнерите се експлоатират в Русия, Индонезия, Лаос, подготвят се за експлоатация в Мексико, в авиокомпанията "Interjet". Портфейлът с поръчки за SSJ100 е вече за над 170 самолета.
- Непосредствено преди нашия полет стана известно, че Министерството на промишлеността и търговията е спряло финансирането на перспективната модификация на самолета "Sukhoi SuperJet NewGeneration". Как ще коментирате това?
- Такъв проект като SSJ100 NG засега не съществува. Ние потенциално разглеждаме възможността за създаването на самолет със 130 места, който да съчетае както най-добрите технически решения на  SSJ100, така и на МС-21. По този начин възнамеряваме да достигнем разумна унификация между нашите продукти в сегмента за 100-180 кресла. Никога не сме разглеждали NG като пряко производно на SSJ100.
ОАК определи базовите технически параметри на NG и оцени нуждите на пазара и необходимите ресурси.
Т.е. първоначалният етап на проекта вече е направен, тогава програмата NG не изисква сериозни инвестиции и ОАК самостоятелно го финансира, за да направи всички необходими изследвания.
- Предвидено е да се дадат 4 млрд. рубли за лекуване на "детските болести" на вече произвеждания "Суперджет". За какво точно ще се използват тези пари?
- Ние много внимателно следим конкурентите си, отбелязваме случващите се промени. Например "Embraer" обяви ремоторизация на новите си самолети от 2018 година. Освен това от 2014-а "Embraer" възнамерява да предлага ново поколение крила, което, както се смята, ще увеличи конкуретоспособността на регионалните самолети на тази фирма.
И ние трябва да поддържаме своите конкуретни предимства. Финансирането ще бъде насочено към усъвършенстване на авиониката, разработка на плътността на местата (103-108 кресла) и по-нататъшното намаляване на теглото на самолета. Съществуват и планове за подобряване на горивната ефективност. Планират се и редица мероприятия по усъвършенстване на системата за следпродажната поддръжка.
- Какво представлява ОАК днес? Как се развива корпорацията? Какъв организационен модел искате да постигнете и кой с кого се конкурира?
- През 2011 г. ние сформирахме продуктите си в три основни сегмента: военен, транспортен и граждански.
При това транспортният сегмент е в етап на възраждане. Ние реформираме производствения модел така, че нашите производствени площадки да работят в мултипрограмна среда. Днес нито един авиопроизводител, нито "Боинг", нито "Еърбъс", не се занимават с производство от пълен цикъл. Ние вървим към аналогичен модел. Конкурираме се със световни производители, а не един с друг.
Към 2018 г. се надяваме до постигнем дивизионна структура на ОАК. В състава на корпорацията ще влязат 4 дивизиона на бойната, транспортната, гражданската и специалната авиация. Сега поетапно провеждаме мероприятия по обединяване на нашите предприятия според дейността им.
- Първата точка на нашия маршрут е технокомплексът с името "Камски индустриален парк", създаден на базата на "КАМАЗ". Какво общо имат авио- и автомобилостроителите? Каква е целта на визитата ви в този обект?
- Ако говорим глобално - става въпрос за повишаване на ефективността на бизнеса. В това число и чрез използването на най-добрите примери, каквито има в промишлеността. Ние трябва да увеличим ефективността на всяко предприятие, влизащо в ОАК.
С разпадането на СССР, когато поръчките за гражданските самолети и част от военната авиотехника спряха, огромни по територия предприятия останаха без работа, а разходите им в същото време останаха. С такова проблемно наследство е доста трудно да се говори за икономическа ефективност.
Стигнахме до извода, че трябва радикално да се промени производственият модел в самолетостроенето.
Работим по различни направления.
Създаваме центрове за компетентност, които се специализират в извършването на тесен кръг от дейности, но в интерес на редица програми (производство на агрегати от композитни материали в Уляновск и Казан, Център за комплексиране), осигуряващи неспиращо натоварване и работни места.
Още едно направление е практиката на създаване на технопаркове на излишната територия на нашите предприятия. В тези технопаркове на изгодни условия се съсредоточават високотехнологични предприятия на дребния бизнес, които могат да работят, изпълнявайки поръчки както от нас, така и от други фирми.
Това решава проблема за запазване на кадрите, стимулира развитието на регионите и повишава ефективността на използването на нашите терени. Такива проекти планираме да осъществим не само в Татарстан, но и в Хабаровския край, в Уляновск и Нижни Новгород.
- Какво ще покаже ОАК на МАКС-2013 (Международен авиационно-космически салон - бел.ред.) и очаквате ли да подпишете някакви договори?
- Този МАКС сериозно ще се различава от предишния най-малкото защото, ако преди пилотажа демонстрираха наши опитни бойни машини, то през тази година основната част от програмата ще изпълнят самолети, които вече са доставени или са подготвени за доставка във ВВС.
За първи път ще бъде демонстриран самолетът "Сухой Суперджет 100" във ВИП-конфигурация, Ил-476. Разбира се, звездата на салона ще бъде изтребителят пето поколение Т-50. Колкото до договори за граждански самолети, ще ги има, но нека не изпреварваме събитията.

Чуждите инвестиции намаляха с 62%

автор:Дума

visibility 11

/ брой: 134

НАП засякла само 255 кешови плащания над 10 000 лв.

автор:Дума

visibility 9

/ брой: 134

Възраждат идеята "донос-бонус"

автор:Дума

visibility 6

/ брой: 134

Европейският парламент се събра на първа сесия

автор:Дума

visibility 11

/ брой: 134

Тръмп избра сенатор за вицепрезидент

автор:Дума

visibility 9

/ брой: 134

Пожари бушуват на Балканите

автор:Дума

visibility 8

/ брой: 134

Накратко

автор:Дума

visibility 12

/ брой: 134

Касапи на Конституцията

автор:Александър Симов

visibility 10

/ брой: 134

За нуждата от ТЕЦ-ове

visibility 9

/ брой: 134

Глад за медицински сестри

автор:Аида Паникян

visibility 14

/ брой: 134

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ