29 Март 2024петък16:06 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Недомислици

/ брой: 208

автор:Светлана Велева

visibility 1185

Недомислици. Зелени едни. За огромното недоразумение около Руски паметник, наречено "зелени релси", ми е думата. Самата идея е добра и съвсем не е иновационна. Подобни трамвайни релси има в развити европейски градове като Щутгарт, Барселона, Прага, Ница, Гренобъл. Защо обаче за нашата реалност тя е неадекватна?
Първо, броени дни след пускането им в експлоатация, релсите станаха кафяви. Причината - старите трамвайни мотриси, каквито все още са половината, изпускат масло и замърсяват - нещо което всеки средно грамотен архитект следва да го знае и отчете. Освен това, има редица нерешени проблеми в инфраструктурата и градския транспорт, които могат да се подобрят, преди да правим фасадни екстри. Като например да оправим тротоарите. На централни улици в София те не са пипани с десетилетия - на места липсват плочки, или са напълно разрушени, което освен че създава дискомфорт у пешеходците, не се връзва никак с гръмките приказки за подобрена градска среда. Само предизборни кьорфишеци с откриването на някой и друг булевард.
На второ място - каква е гаранцията по свършеното и последващия контрол - такива няма. Те нови магистрали и прясно ремонтирани булеварди набъбват и потъват след първите месеци, или по-лошо - след първия дъжд, ние едната трева правим на въпрос.
На трето място идва манталитетът на общността, степента на цивилизованост, културата на спазване на правилата и усетът за обща ценност и съпринадлежност. Нямаме ги. Вечно хитреещият Ганьо веднага им намери цаката, минавайки за по-пряко директно през зелените релси. Тези дни и линейка се опита да мине през тях, за да избегне движението, но заседнала и ги помляла. Смениха ги, но това не е решение. Върхът на простотията идва от сигнал на граждани, че освен всичко друго, тревата се и краде. Минават си млади спретнати младежи и си навиват рула зелена тревица. Като примати, слезли сега от клоновете на дивашкия си свят, видели нещо лъскаво и посегнали да си го вземат. Всичко общо, което си харесам и мога да докопам, става мое, е веруюто на Ганьо. Лампи, улични пейки, химически тоалетни, сега и трева... Краде Ганьо, цапа, дращи, плюе навсякъде, хвърля боклуци, гази през хора и гледа сърдито. Всички са му длъжни, най вече държавата, но той не е длъжен с нищо, дори да спазва елементарни правила, гарантиращи едно цивилизовано съжителство в общност. За законите да не говорим - мога да нарушавам всичко, стига да не ме хванат. На дивашкия манталитет зелените релси в архитектурата на града се вписват, както се вписва в дома на една мутра картина на Борхес, сонет на Моне, роман на Шостакович. Ще кажете, че обърках реда...Е, тя, мутрата, ще разбере колкото и Ганьо разбира и цени естетиката на идеята. То не че и инициаторите са били мотивирани от архитектурна естетика. Просто повод за източване на повече пари. Прибраха ги и дори не завършиха тротоарите. Плочки около Руски паметник, които могат да се сложат за два часа, стоят на купчинки с дни, без никаква поява на работници. И при първия дъжд всичко това ще стане в кал, за да се върнем там, откъдето започнахме. Който прибрал 3,5 млн. за това, прибрал. За другите - зелена трева на рула, ако остане. И една студена вода.

Надниците у нас - най-ниски в ЕС

автор:Дума

visibility 209

/ брой: 60

Парното може да поевтинее символично от 1 юли

автор:Дума

visibility 199

/ брой: 60

32 лв. за килограм агнешко, цената още ще расте

автор:Дума

visibility 187

/ брой: 60

"Български пощи" ще изплаща пенсии още поне 5 години

автор:Дума

visibility 201

/ брой: 60

Над 780 милиона души гладуват

автор:Дума

visibility 176

/ брой: 60

100 тона пластмаса във водите на Дунав

автор:Дума

visibility 182

/ брой: 60

Правозащитници възмутени от САЩ

автор:Дума

visibility 181

/ брой: 60

Гърция най-бедна в ЕС след България

автор:Дума

visibility 203

/ брой: 60

Под прага на унижението

автор:Ина Михайлова

visibility 202

/ брой: 60

Бумеранг с еврото

visibility 195

/ брой: 60

Щети за милиарди

автор:Нора Стоичкова

visibility 205

/ брой: 60

Надвисна риск от конституционна криза

visibility 165

/ брой: 60

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ