03 Май 2024петък08:33 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Народната кола "Мишка" отива при хората?!

Андрей Иванов укрил в личен сейф 2 млн. лв. от продажба на парцел в Лозенец, твърдят от РЗС

/ брой: 141

автор:Дума

visibility 1494

Чисто руският и евтин автомобил "Мишка" /нарицателно за меченце - рус./ ще излезе в свободна продажба през следващата година. Това твърди Леонид Загорский, генерален директор на компанията "Мишка-Тула-Москва" (МТМ), а около петстотин от малките автомобилчета вече навиват километри по руските пътища.
За какъв автомобил всъщност става въпрос?
Не е лека "биографията" на проекта - в средата на 90-те години на миналия век руската автопромишленост се разпадаше и руските марки като че ли изчезваха една по една - "Москвич", "Волга". Именно тогава в 1997-а, в развалините на холдинга "Минавтоселхозмаш" е разработена евтината кола. Плановете са били доста дългосрочни и с обем на производството 30 000 броя с цени между 3 и 5 хиляди евро, но нестабилната икономика погребват проекта. Като че ли не се вижда светлина в края на тунела, когато идва помощ от съвсем ненадейна страна - подава ръка не кой да е, а световният шах шампион Анатолий Карпов. През 2003 е създадено ОАО "Мишка-Тула-Москва" (МТМ) от губернатора на Тулска област и гросмайстора Анатолий Карпов. С годините се сменяват губернаторите, но Карпов остава "локомотив" на проекта и довежда работата до финала - колата успешно преминава сертификация и в момента се приключват финалните неща около производстовото.



За кого е малката кола?
Машината е от категорията компактни (А-клас) и е с най-ниската цена на пазара в Русия - базовото купе комби струва 195 000 рубли /8945 лв/. Потенциалните му клиенти са домакини, пенсионери, селяни, хора с хобита - рибари, ловци, може да се ползва в полицията, Бърза помощ, но преди всичко в провинцията. Адаптира се лесно за инвалиди, всъщност е добра за втори, малък автомобил в семейството.
Инвалидният вариант
При него е подготвено заводско оборудване на базата на пружини и лостове в няколко варианта - за хора без крака, с по един десен или ляв крак, вратите са достатъчно широки, височината на седалките е на нивото на тези на инвалидни колички, което позволява лесно наместване на инвалида зад волана.
Конструкцията
e проста, надеждна и евтина. Основата й е пространствена конструкция от квадратни профили от нисколегирана стомана с дебелина на стената 3 мм. Това гарантира "живот" минимум 10 години. Отгоре се прикрепват пластмасови панели. Двигателят и предавателната кутия са дело на Мелитополския моторен завод, работещ по-рано за ЗАЗ. Но конструкцията на "Мишка" е такава, че позволява да се монтират и мотори от 1 до 1,3 литра ходов обем на чужди производители като Volkswagen, Renault, Peugeot и Hyundai, само с подмяната на предната подрама. Останалите компоненти са заимствани основно от добре познатата и у нас бивша съветска кола Ока, както и от някои модели на ВАЗ, УАЗ, ГАЗ и ЗАЗ. Нивото на оборудване и комфорт отговаря на определението "бюджетен автомобил".
Какво значи това, разказва Загорский: "Колата е евтина, малка, но с достатъчно място под капака за монтиране и на допълнително оборудване, като електросерво на волана, ABS, климатик. При желание можем да ползваме и по-качествени материали, но ще струват допълнително. Колата е сертифицирана в три варианта на купето - комби, фургон и пикап, но има и подвариант ландо. "Капакът отзад е на части, поради което комбито лесно се трансформира в ландо. Купето е със 120 мм по-широко от това на Ока, вътре спокойно се разполагат хора с ръст от 190 см, но отзад е малко по-тясно, трима не се побират лесно. При сгъване на задната седалка багажният обем е 800 л, което позволява да се превозят 7 чувала картофи по 40 кг, два с лук по 35 кг, по един цвекло и зеле по 25 кг, и двама пътници отпред.
Проходимост
Тази характеристика е изключително важна, когато става дума за Русия, пък защо не и за нашата страна, когато говорим за експлоатация в селата и крайградските зони. Тук "Мишка" е на ниво - просветът на мъника е впечатляващ - 185 мм. Но потенциалът на колата по отношение на проходимостта е още по-висок заради вида на дъното на колата - то на практика е напълно плоско. Колата е оказала високата си проходимост по време на тестовете на сняг, кал и пясък, а 70-те "кончета" на моторчето се справят отлично и в най-тежките пътни ситуации. В плановете за бъдещето се предвижда и задвижване на четирите колела.
И тук идва Франко Сбаро
Създателите на руското "меченце" са наясно, че външният вид на колата е рожба на миналия век, малко е груб, простъчък и имат намерение да го усъвършенстват. Изпитаната рецепта в такъв момент е да потърсиш майстор. Като прочутия каросерист Франко Сбаро. Швейцарският стилист е получил в свое разпореждане един "мишок" за три месеца и той е направил своите предложения по фасона на колата. Франко предлага да се осъвремени екстериорът с използването на мултиформи в купето, както и интересни промени в отделните му компоненти, които ще направят доста по-привлекателен автомобила.

Още един вариант в крак с времето

Във времената на "позеленяване" на колите и "Мишка" няма да изостане - разработен е вариант с използване на две горива - бензин + газ с италианска фабрична газова уредба. В Русия втечненият газ е два пъти по-евтин от бензина, газовата "бомба" е сертифицирана и се разполага на мястото на резервната гума в дъното на багажника, повтаряйки формата на колелото. Обемът му е 42 л, а разходът на газ е 7 л на 100 км. Това позволява на автомобила, вече с двата си резервоара - за бензин и газ, да измине с едно зареждане над 1300 км. Запалването тук е винаги на бензин и след загряването на мотора се минава автоматично на газ. С приключването на газта с едно завъртане на ключа за изключване на газовото подаване отново се минава на захранване с бензин.

Бъдещето на проекта
То зависи основно от наличните инвестиционни средства. Компанията всъщност е акционерна и доста външни инвеститори са проявили сериозен интерес да закупят акции. Бизнес планът на обединението предвижда печалба от всеки автомобил в размер на 20-25 хиляди рубли /около 1000 лв./, а предвиденото годишно производство в началото е 20 000 коли. Гарант за успеха е още и Анатолий Карпов, който е световно известен майстор в науката за "изчисляване" на събитията. Затова "родителите" на руското колесно "меченце" твърдят, че още в първото тримесечие на следващата година малките колички ще излязат на пазара за свободна продажба.

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 715

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 696

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 652

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 703

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 848

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 734

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 659

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 829

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 699

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 765

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ