03 Май 2024петък13:43 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Нани-на...

/ брой: 154

автор:Ева Костова

visibility 1166

Новият шеф на железниците нямало да спи, докато не ги изведе на печалба. Обещаващо начало, ако новият шеф не стартираше с нещо старо - вдигане на цените. С 5 процента се очаква да поскъпнат билетите във влаковете от 1 август, гласи новината от вчера. "Това са нищожни увеличения в сравнение с направените от автобусните превозвачи", извади аргумент председателят на съвета на директорите в БДЖ Владимир Владимиров. Признанието му е, че те няма да доведат до някакви съществени приходи и инвестиции в повишаване качеството на пътуването с влак. Тогава за какво се правят? И защо идват точно в сезона на отпуските? След протести и борба на синдикатите за оздравяване на железниците, след обещани инвестиции и заемни пари за реформи в жп сектора предвид по-доброто им бъдещо развитие? Решава се и закриването на 19 губещи линии "из страната", без да се назовават поотделно - могат да бъдат демонтирани и това да се отрази минимално на транспортните нужди на хората.
Така например една от най-нерентабилните линии на БДЖ е теснолинейката от Септември до Добринище. Сама по себе си тя обаче е голяма атракция, други не останаха от този сорт, затова сигурно и веднага е проявен интерес от германски инвеститор, който иска да развива атракционни пътувания. Че ние защо не можем да свършим тази работа? Защо трябва да се изпозакрива, да се заличава вече създадено през годините, макар и нерентабилно нещо? Още повече че то може да стане рентабилно, но вече в чужди ръце. А казват, че железниците били част от стратегическата система на една страна...
Защо не се обследва голямата пробойна във финансите на БДЖ, каквато са злоупотребите на собствените й служители, прословутата кражба на гориво и части за милиони? Специалистите изтъкват като аргумент за увеличението на цените на превозите на пътници нарасналата себестойност на услугата. Интересно заради що? Няма да разнищваме причините, има експерти за това. Но и за тях май тази територия е "тера инкогнита", както признава един изпълнителен директор в системата.
Думата ни е за друго - за социалната цена на промените. Тя още веднъж идва да потвърди, че скромното увеличение на минималната заплата и вдовишките пенсии с няколко лева засилиха много апетити те да бъдат "изядени". Макар че вече са изядени в аванс от инфлацията. Междувременно новият шеф на железниците не казва нищо за почистването на т.нар. вагони, измиването на прозорците поне, за тоалетните да не споменаваме, за потягане на част от разпасания на вид персонал, та всичко да стане по-поносимо, пък тогава... Така ли ще я караме, та да се наспи новият шеф на железниците. За такъв сън - мерси!

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 715

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 696

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 652

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 703

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 848

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 734

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 659

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 829

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 699

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 765

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ