13 Юни 2025петък09:19 ч.

Наглост без край

/ брой: 141

автор:Евгени Гаврилов

visibility 2760

Евгени ГАВРИЛОВ


По какво може да се познае, че летният туристически сезон у нас най - сетне навлезе в разгара си. Не, това не са 40-градусовите температури, а появата на традиционните за този сектор скандали. Най-актуалният до момента е "Пържола гейт". В него се намеси и министърът на туризма Зарица Динкова, която предупреди ресторантьорите, че могат да изгубят данъчните си облекчения, ако не преосмислят отношението си към клиентите. Повод за тази нейна изказване стана позицията на професионални организации, които се заканиха да съдят клиента, който наскоро се оплака, че е платил 490 лв. за три пържоли в ресторант. Последва ответния удар от галениците на бюджета, които веднага поискаха оставката на туристическия министър. В момента за ресторанти и заведения ДДС-ставката все още е намалена на 9 процента. Тази придобивка те ползват след личното разпореждане на тогавашния премиер Борисов заради ковид пандемията. 

Оказа се, че в наши дни  да избереш българските курорти пред възможностите, които предлагат съседите ни е израз и на своеобразен патриотизъм. Въпросът обаче е има ли защо да се правим на родолюбци, и да харчим парите си на родна територия. 

По време на коронакризата, без никакъв консенсус, а с едноличното решение на Б.Б. тогава, ДДС за ресторантьорите бе свален на 9 процента. Някой тогава да усети, че цените в заведенията намаляват, напротив. Просто кръчмарите наловиха доста риба в мътна вода. Но да са само те, с мед да ги нахраниш. Концесионерите на плажове, и тогава и сега, се занимават с обичайната си лятна дейност - "дране на кожи". Наглост без край.

Положението в туризма се обаче не е плод на моментната извънредна ситуация, а по-скоро отражение на цялостната политика в този стратегически за държавата сектор, осигуряващ близо 15 процента от БВП на държавата. Както всяка друга област у нас  и той влиза от скандал в скандал. Когато съсловните организации са безброй и са като орела рака и щуката. Когато експерти в бранша твърдят, че имаме министър , който  нищо не разбират от туризъм. Когато българският пазар е загърбен. Когато парите за реклама уж се увеличават, а резутатът от това е нулев. Когато снимки с бетонови строежи на метри от водата заливат социалните мрежи, и се мъчат да ни убедят, че това са подпорни стени срещу свлачища,  явно нещо не е наред. Няма и причина заможните нашенци да предпочетат родното море. Просто то няма какво да им предложи. Най-много да се опита да ги излъже на дребно. Затова не трябва да се учудваме на автомобилните колони, заминващи на юг.

Австрия потресена от трагедията в Грац

автор:Дума

visibility 1936

/ брой: 105

Електропроводите палят пожарите в Гърция

автор:Дума

visibility 1930

/ брой: 105

Горещините стават норма за планетата ни

автор:Дума

visibility 1886

/ брой: 105

Накратко

автор:Дума

visibility 1784

/ брой: 105

Издънката

автор:Александър Симов

visibility 1860

/ брой: 105

Не на продажбата на БДЖ!

автор:Чавдар Найденов

visibility 1856

/ брой: 105

Време за приобщаване

visibility 1848

/ брой: 105

Медиите клеветят Диляна Гайтанджиева

автор:Дума

visibility 1902

/ брой: 105

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ