Над 270 малки и средни фирми от Русия имат интерес към България
Над 350 000 руснаци имат жилища в България, а 22 000 са придобили българско гражданство
/ брой: 225
От началото на тази година над 270 малки и средни фирми от Русия са проявили интерес към България. Това съобщи изпълнителният директор на Руската агенция за подкрепа на малките и средни предприятия Константин Сергеенко, който е сред участниците в двудневната среща на бизнеса от Русия и България, организирана от Българо-руската търговско-промишлена палата в Албена. Според него проблемът е, че след въведените евросанкции за Русия фирмите са уплашени да развиват контакти, а където има договори, се чудят как да ги спасят през обходни мерки. Сергеенко обясни, че санкциите са в ущърб и на Русия, и на Европа. Неговото очакване е, че рестрикциите ще отпаднат в бъдеще. По думите му заради кризата фирмите, за да изпълняват договорите си, минават през Беларус. Става дума основно за хранителни продукти. "България е загубила своята част на руския пазар, но се опитваме да възстановим връзките. Туризмът е основна тема", каза Сергеенко.
"Българо-руската търговско-промишлена палата има 230 фирми членове. Чрез палатата те могат да контактуват с фирми, които са регистрирани в 174 регионални палати в Руската федерация. За нас Русия е първи стратегически партньор. Причините са, че Русия държи 12 процента от общия търговски оборот на страната, нейното участие във вноса е 20 процента, както 50-70 процента в отрицателното търговско салдо на страната се пада на руската страна", заяви при откриването на форума Желю Добрев, председател на Управителния съвет на палатата. Другите аргументи на Добрев са, че руските туристи са основен дял на българския туристически пазар, въпреки проблемите тази година. Той посочи, че над 350 000 руснаци имат имоти - основно жилища, в България, а 22 000 имат българско гражданство.
"Албена АД" все повече разчита на регионалните връзки с региони в Русия, наред с международните борси. Инициативата на Българо-руската търговско-промишлена за регионални срещи е много добра. Ако в големите градове - Москва и Петербург, сме добре представени, благодарение на големите турооператори, то в регионите това не е така", коментира Красимира Стоянова, мениджър в "Албена АД". По думите й там по-добре се представят нашите конкуренти като Гърция, Турция, защото имат повече самолети и повече реклама. Според нея в Албена ще продължават да идват корпоративни клиенти и фирми, които водят работниците за лечение, затова регионалните контакти са важни. На форума не само туризмът беше разискваната тема. Имаше интерес и от другите предложения на българските фирми.