Над 200 обаждания в КЗП по празниците
/ брой: 2
Над 200 обаждания са получени в Комисията за защита на потребителите (КЗП) по коледните празници, съобщи главният секретар на комисията Иван Бъчваров пред БНР. По Коледа са приети 108 обаждания от потребители, а по Нова година - 92. "Имаше дежурни екипи, които извършваха проверки по време на коледните празници. За новогодишните не се е налагало да ходят по проверки", каза Бъчваров и посъветва хората, които искат да подадат жалба или сигнал с конкретни факти, да го направят на място в КЗП или чрез електронната поща.
Най-често хората са се обаждали с въпроси дали вече закупена стока може да се върне и да се възстанови стойността й. Бъчваров подчерта, че според законодателството, когато стоката е закупена от търговски обект, търговецът не е длъжен да я приеме и да върне парите, дори когато тя не е използвана. "Но това е въпрос на добра практика. Има търговци, които дават възможност на потребителите в рамките на определен срок да могат да върнат стоката или да я заменят с друга", уточни Бъчваров. Той допълни, че продължава да расте делът на електронното пазаруване. При покупки онлайн за разлика от покупките на място клиентът има право да върне или замени закупена стока в двуседмичен срок.
В дните след Нова година КЗП започва проверки в търговската мрежа във връзка с обявените намаления. Основно ще се проверяват обявените срокове на кампаниите - те трябва да са минимум един ден и най-много месец. "Трябва да фигурира нова и стара цена, а старата цена трябва минимум един месец преди това да е била актуална", допълни главният секретар на КЗП.