01 Септември 2025понеделник11:45 ч.

На свинче звънче

/ брой: 227

автор:Иван Аладжов

visibility 2950

От БДЖ съобщиха през почивните дни, че са решили да въведат в родните влакове т.нар. бизнес класа. Подобно на авиокомпаниите, пътуването в нея щяло да бъде по-луксозно и съответно - по-скъпо. Дотук нищо лошо - има хора с повече пари, които биха платили повече за по-добри условия.
Но извън рамките на това намерение състоянието на Българските железници е отчайващо. Ние често сме принудени да се возим в тотално остарели, ръждясали и мръсни вагони, които сякаш не са за транспорт на хора.
Неотдавна пътувах с БДЖ до румънската столица, откъдето гонех самолет за Испания. Освен че 500-те километра с родния влак ми излязоха по-скъпо от 2500 км полет до Барселона, в БДЖ се почувствах телепортиан с десетилетия назад във времето. Влакът потегли, без да са затворени вратите, седалките в купетата бяха почернeли от мръсотия, тоалетните не работеха, от тях се носеше спираща дъха смрад, по замазаните от прах прозорци висяха посивeли парцали, служещи за пердета. На всеки завой влакът скърцаше заплашително, а неподдържаните траверси го блъскаха отдолу и имах чувството, че всеки момент ще изскочи от релсите. Семейство германци също бе направило грешката да пътува с родното БДЖ. През целия близо 9-часов път учудването не слезе от лицата им и сякаш питаха в какъв апокалиптичен филм са попаднали.
А че един балкански влак може да изглежда и по друг начин, се убедих в Букурещ. Макар и там вагоните да са също старички, те са сравнително добре поддържани и значително по-чисти от нашите. Интериорът им е сменен, а тоалетните работят.
Така че всичко нашата Мара втасала, та само бизнес класата й липсва!
 

МРРБ опроверга Васил Терзиев за забавени плащания

автор:Дума

visibility 103

/ брой: 162

СГС пусна Паскал срещу гаранция от 50 000 лв.

автор:Дума

visibility 99

/ брой: 162

ТЕЛК решенията вече могат да се получават онлайн

автор:Дума

visibility 102

/ брой: 162

Допълнително финансиране за държавните висши училища през 2026 г.

автор:Дума

visibility 102

/ брой: 162

Във фишовете заплатата няма да е в лева и евро

автор:Дума

visibility 100

/ брой: 162

Тол таксите за камиони поскъпват с още 10 на сто

автор:Дума

visibility 104

/ брой: 162

30% по-слаба реколта от грозде и по-скъпо вино

автор:Дума

visibility 103

/ брой: 162

Със 111% е скочил вносът на яйца от Украйна

автор:Дума

visibility 104

/ брой: 162

Китай представя алтернатива на Тръмп

автор:Дума

visibility 100

/ брой: 162

Парламентът в Косово зависи от сърбин

автор:Дума

visibility 100

/ брой: 162

Силни бури в Италия и Албания

автор:Дума

visibility 101

/ брой: 162

Накратко

автор:Дума

visibility 89

/ брой: 162

Новият сезон

автор:Александър Симов

visibility 92

/ брой: 162

Синдромът "Васил Терзиев"

автор:Иван Таков

visibility 99

/ брой: 162

Виетнам - 80 години гордост и преданост към родината

автор:Таня Глухчева

visibility 110

/ брой: 162

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ