18 Юни 2024вторник20:37 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Метани

/ брой: 153

автор:Мая Йовановска

visibility 1259

Мая Йовановска


Интересно заглавие се появи в края на миналата седмица в страницата на транспортното министерство след среща на новия стар служебен министър Христо Алексиев с представителите на автомобилния бранш. Та заглавието е: "Диалогът с автомобилния бранш е възстановен". Цитатът е от думи на министъра. И, логично, щом нещо е възстановено, преди това е било прекратено. През май на среща с бившия вече премиер Кирил Петков транспортните организации играха "обидени невести". С тях се подигравали. Проглушиха ефира, че диалогът с правителството бил провален. И започнаха антиправителствени протести, включително заради брадясвали с години проблеми. 

Друг интересен щрих е, че сред първите срещи на служебното правителство бе и тази със строителите - също отявлени протестиращи, чиито лакоми щения, използва ИТН за да бутне кабинета на Петков. С тях се видя регионалният министър Иван Шишков, който иначе като служебен зам.-министър имаше доста критики към някои представители на бранша. Сега обаче същий Кашпировски реди: "Със сигурност ще се намери решение, така че да се успокоят нещата". И след новата среща от вчера МРРБ веднага ще плати поне 200 млн. лв. за текущите ремонти на шосетата и новото строителство на пътните фирми. След проверка обаче.

За транспортните фирми нещата наистина са на път да се уредят, даже ще са на пълна далавера, щото до седмица щели да се предприемат мерки за намаление на тол таксите за превозвачите, работещи основно на българския пазар, а част от второкласните пътища ще останат безплатни. По-малкото приходи ще бъдат компенсирани от нарастване на пътните такси за транзитния трафик. "Можем да доведем нещата до по-високо таксуване на транзитния трафик през България и по-облекчени тарифи за родните превозвачи", обещава Алексиев.

Правителството на Петков предприе стъпки в посока тези, дето най-много трошат пътищата, да плащат справедливо полагащите им се тол такси, а не от нас, обикновените граждани, държавата да одира в пъти повече пари чрез винетките. И одобри нова тарифа, предвиждаща повишение на тол таксите от 1 януари 2023 г. за тежките превозни средства. Наред с това всички второкласни пътища трябваше да станат платени. Това доста поизнерви превозвачите, които са галеници на властта от времето на Борисов, и те се емнаха да протестират. Шумно, атрактивно и скъпо, разбира се.

Обещаното намаление на тол таксите е несправедливо. Да има различни, по-високи такси за транзитния трафик, пък крие рискове. Подобно разграничаване на превозвачите е дискриминационно и България може да си навлече наказателна процедура от ЕК. 

Важното е, че старите муцуни изразяват задоволство от "възстановяването на диалога с държавата". Освен това браншът е поискал кадрови промени в някои служби, подопечни на транспортния министър, като например автомобилната администрация. Превозвачите щели да предложат и мерки, свързани с цените на тол системата, отстъпки, като в Европа, преференции за българските и чуждите превозвачи, горивата. Абе - разпищолване до дупка в исканията.

Рано или късно вероятно ще разберем каква е истинската причина за тези метани на властта. И дано не е каквото изглежда.

 


Последвайте или харесайте в-к "ДУМА" във ФЕЙСБУК   --> ТУК <--

Споделяйте нашите публикации.

 

 

 

 

Канят се да забранят най-старите коли у нас

автор:Дума

visibility 421

/ брой: 113

Енергийният министър обещава под 1,5% поскъпване на тока

автор:Дума

visibility 413

/ брой: 113

Реконструират Бетонния мост в Пловдив за 6 месеца

автор:Дума

visibility 396

/ брой: 113

Експерт: Докладът ще каже, че не сме готови за еврото

автор:Дума

visibility 402

/ брой: 113

НАТО иска още ядрени оръжия в готовност

автор:Дума

visibility 436

/ брой: 113

Визита на Путин в Ханой скара САЩ и Виетнам

автор:Дума

visibility 477

/ брой: 113

Нетаняху разпусна военновременния кабинет

автор:Дума

visibility 405

/ брой: 113

ООН: Светът се проваля в битката с бедността

автор:Дума

visibility 392

/ брой: 113

Екощуротии

автор:Мая Йовановска

visibility 424

/ брой: 113

Пламъкът, който продължава да гори

автор:Евгений Белий

visibility 471

/ брой: 113

Нови "ценности"

автор:Таня Глухчева

visibility 425

/ брой: 113

Социално инженерство

/ брой: 113

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ