Колела
Mercedes G-Code - мини-SUV c поразяващи технологии
/ брой: 259
Daimler показа по време на церемонията за откриването на новия си технически център в Пекин футуристичния концепт Mercedes-Benz G-Code. Субкомпактният пълноприводен кросовър предлага доста любопитно ноу-хау и предвещава появата на по-компактен паркетник в гамата на марката от модела GLA.
Машината има отлична геометрична проходимост и големи колела, плюс маса интересни технически решения. От друга страна, творението на немско-китайската дизайн-студия изглежда доста екзотично, като марката Mercedes като че ли остава само в детайлите на колата, но не и в облика й. Това прави дизайна на екстериора доста спорен, ако се гледа ДНК-то на марковия дизайн на трилъчната звезда. Връзка с него остава само в звездната радиаторна решетка, сменяща цвета на сиянието си, узнаваемите 21-цолови джанти и фарове с намеци за „роднинство“ с легендарната G-класа на Mercedes.
Интересни са пропорциите на шоу-кара – дължина едва 4,1 м, но ширина от почти два метра и височина като на лек автомобил от метър и половина. И това за автомобил с пет врати и четири отделни места за възрастни.
Технологиите в концепта наистина поразяват – купето е със специално галванично покритие, способно да хваща слънчевата и електростатична енергия, възникваща от триенето с околния въздух при движението. Спечелените джаули енергия заминават към акумулатора, както и тези, спечелени от друго движещо се място в колата – амортисьорите.
За повишен комфорт на пътниците в купето салонът се пълни със „собствено синтезиран“ кислород, докато в багажника се дозареждат два електроскутера. Вместо привичните странични огледала са използвани камери, разположени в горната част на предните колонки на покрива.
Воланът се сгъва като щурвал, снабден е с „прицел“ от прибори, от недрата на предния панел изплува широкоформатен многофункционален тъч-дисплей. Седалките са с 3D-скенери за автоматичната им адаптация по тялото на пътника. Има и още доста други неща в купето, които трябва да се видят, но те не са използвани само за достигане на т.нар. „уау-ефект“. Рано или късно ще ги видим в този или променен вид и при серийно произвежданите мерцедеси.
Отделна тема при концептуалната разработка е силовият агрегат. Задната ос се задвижва от електромотор, а предната от турбомотор, работещ на водород, в комбинация с роботизирана кутия. И това, след като немците бяха обещали повече да не се занимават с водорода!
Не е за чудене това изобилие от интересно ноу-хау в прототипа, след като беше избран да промотира откриването на новия технически център на Mercedes-Benz в Пекин. Друг е въпросът - дали действително щутгартци ще се осмелят да пуснат на пазара подобен конурент на идващите нови BMW X1 и Audi Q1?