15 Юни 2024събота14:42 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

АФП:

Медиите в постиндустриалната журналистика

Журналистът, възприеман като човек, който разкрива истината, осмисля и обяснява реалността, не може да бъде сведен до взаимнозаменяем компютър

/ брой: 279

visibility 470

Блогове, статии, писани от компютър, социални мрежи - всички те вече са част от сектора на информационния печат, но едва ли ще погубят професионалната журналистика. Това е заключението на проучване, озаглавено "Постиндустриалната журналистика", за което съобщава АФП, цитирано и от БГНЕС.

Авторите на изследването, подготвено от Тоу Центъра за дигитална журналистика на Колумбийския университет и публикувано през седмицата в САЩ, обясняват, че технологичната революция позволи появата на мощен поток информация с отрицателни, но също и положителни последици за медиите.

Има много области, където професионалните журналисти не могат да бъдат заменени от машини или от доброволци, работещи в интернет (т.нар.crowdsourcing – ангажиране на голяма група хора по поставена задача), смятат изследователите.

Благородната задача на журналиста, изтъкват те, е да изследва истинските теми на обществото като кризата, предизвикана в католическата църква от свещениците педофили, измамите на Енрон или още скандала с Фаст енд Фюриъс – операция на американското министерство на правосъдието за раздаване на оръжия на мексиканската организирана престъпност.

Журналистът, възприеман като човек, който разкрива истината, осмисля и обяснява реалността, не може да бъде сведен до взаимнозаменяем компютър, обясняват авторите С.У. Андерсън, Емили Бел и Клей Шърки.

Успоредно с това социалните мрежи, блоговете и crowdsourcing-ът дадоха възможност да изплува информация, която не беше на разположение в миналото.

Те цитират, например, смъртта на бин Ладен, съобщена най-напред от пакистанец в Туитър, или цунамито в Япония през 2011 г., маса подробности, за което бяха разказани от очевидци в Мрежата.

Те обясняват също, че компютрите, които могат да превръщат алгоритми в статии на базата на спортни или финансови данни, освобождават време на журналистите, за да се съсредоточат върху съществени теми.

Ала цифровата ера доведе до влошаване на качеството на информацията в САЩ и положението ще се влошава преди да се подобри, а в някои малки градове, където няма местен печат, то определено ще се влоши, заявяват със съжаление авторите на изследването.

А старият модел, който почива главно на рекламата, няма да е същият занапред, за да оцелее. Информацията трябва да струва много по-малко, смятат изследователите.

Настъпването на цифровата ера налага да се измисли нов икономически модел, който според тях трябва да е гъвкав: приходите може да дойдат от рекламата, от спонсори, дарения и филантропи. А намаляването на разходите може да се постигне благодарение на партньорства, аутсорсинг (предоставяне на определени дейности на външни изпълнители) и автоматизация.

Авторите цитират появата на сайтове като Huffington Post, които правят подбор на мненията на авторитетни външни сътрудници, на които не се заплаща.

Ръководството на Huffington Post разбра, че за читателите е по-интересно да извадят и да коментират информациите на "Вашингтон пост" или "Ню Йорк Таймс", а не да се абонират за информационни агенции, се казва в изследването.

При огромния брой информационни източници медиите ще трябва също да си намерят ниши. Има място за подробния и внимателно подготвен анализ. Или пък за живия репортаж, който се издига над какофонията на злободневните новини, смятат авторите на изследването.

Ала в тази нова ера малко медии според тях ще успеят да се справят.

 

Едното платно на "Струма" ще е извън дефилето

автор:Дума

visibility 639

/ брой: 111

Произвеждаме все по-малко плодове

автор:Дума

visibility 569

/ брой: 111

Задава се голям излишък на петрол

автор:Дума

visibility 558

/ брой: 111

Пускат еднодневна винетка за леките коли

автор:Дума

visibility 521

/ брой: 111

71% недоволни от управлението на Шолц

автор:Дума

visibility 636

/ брой: 111

Сенатът в Аржентина одобри плана на Милей

автор:Дума

visibility 634

/ брой: 111

Макрон призова леви и десни да се обединят

автор:Дума

visibility 617

/ брой: 111

Не давайте партията на търговците

автор:Дума

visibility 642

/ брой: 111

Трябва ни управление на широка основа

автор:

visibility 622

/ брой: 111

БСП е жертва на структурите си

visibility 674

/ брой: 111

Конференция за мир или "път към нищото"

автор:Таня Глухчева

visibility 633

/ брой: 111

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ