Медии в Нидерландия: България спечели "Евровизия"
/ брой: 54
Едни от най-големите медии в Нидерландия, страната домакин на отмененото 65-о издание на "Евровизия", излязоха със заглавия Bulgarije had songfestival gewonnen (България спечели "Евровизия) и “Dit liedje had waarschijnlijk het Songfestival 2020 gewonnen” (Тази песен вероятно щеше да спечели Евровизия 2020). Публикациите в De Telegraaf , RTL Nieuws, AD.nl, Shownieuws, Ditjes & Datjes, RTL Boulevard, Tubantia и Welingelichte Kringen посочват, че преди крайното решение за изместване на конкурса за 2021 година Виктория, която щеше да изпълни Tears Getting Sober в Ротердам, е била големият фаворит за победата. И пишат: "Ако конкурсът беше продължил, България вероятно щеше да победи."
Виктория планира своя първи онлайн концерт на 28 март - на живо от дома си в София, с който прави жест към феновете и последователите си. Той ще бъде излъчен безплатно на eurovision.icard.com от 20 ч. българско време.
Българската песен Tears Getting Sober: https://www.youtube.com/watch?v=V_hgYnwZR8I7
Онзи ден бешe обявено, че 65-ото издание на песенния конкурс "Евровизия" ще бъде изместено за 2021 година. Причината за крайното решение на организаторите на конкурса от Европейския съюз за радио и телевизия и националните телевизии, домакини на Нидерландия, е разпространението на COVID-19 в Европа и предизвикателствата, които то поставя пред реализирането на най-мащабното телевизионно шоу в света.
Все още се очаква решение за това дали участниците на "Евровизия 2020" ще бъдат допуснати да представят страните си на конкурса през 2021 година в Ротердам.
Геновева Христова, изпълнителен продуцент на българското участие от страна на Ligna Group коментира решението на организаторите: "Смятаме, че най-логичното решение е участниците и техните песни да бъдат допуснати в конкурса през 2021 година в Ротердам. Не можем да позволим трудът ни да отиде на вятъра."
Българският представител Виктория също беше категорична: "Tears Getting Sober е песен, в която много хора вложиха сърцето и душата си. Вярвам, че ще имам възможност да я изпълня на сцената на "Евровизия" и да накарам България да се гордее с моето представяне."
Българското участие на "Евровизия 2020" се реализира като публично-частно партньорство между Българската национална телевизия и Ligna Group. За първи път в участието на България в престижния песенен конкурс се включи и генерален спонсор - българската компания iCard, която е лидер на европейския финтек пазар.
"Евровизия" се провежда всяка година без прекъсване от 1956-а, което го прави една от най-дълго съществуващите телевизионни програми в света. Музикалната надпревара събира пред екрана над 200 милиона зрители от цял свят.