Марешки вече е пръснал 700 000 лева за тв реклама
/ брой: 52
Лидерът на "Воля" Веселин Марешки се оказва с най-широки пръсти за медийно отразяване по време на предизборната кампания. Съвсем наскоро бизнесменът се ожали в тв интервю, че синът му износва старите му дрехи и го е отгледал с помощи от Червения кръст. Марешки обаче е пръснал близо 700 000 лева за първите 10 дни от кампанията по данни на Института за развитие на публичната среда, публикувани на сайта "Отворен парламент". Мониторингът е направен 10 дни след началото на предизборната кампания. Подписаните договори възлизат на 2 193 858 лева без ДДС. Справката показва, че коалицията между ВОЛЯ и НФСБ е вложила най-много средства в медийно отразяване - 694 194 лв. Близо 80% от тях са разпределени към Нова тв, БТВ и БНТ.
На второ място по харчене очаквано е коалцията на ГЕРБ и СДС - за 10 дни те са дали 375 184 лв., като залагат на печатни и онлайн медии за сметка на електронните. Цветан Цветанов, който е лидер на "Републиканци за България", инвестира сериозно в кампанията. Партията му е направила разходи за 339 932 лв. Над 60% са за договори с телевизии.
"БСП за България" досега е вложила за предизборна агитация в медиите 113 244 лв., твърди Институтът за развитие на публичната среда. От ДПС са похарчили 102 560 лв. Формацията на Слави Трифонов "Има такъв народ" е дала над 17 000 лв. , а "Изправи се! Мутри вън"- около 5000 лв.
Досега договори с медиите не са сключили девет от регистрираните участници. Въпреки че не са вложили пари за реклама, коалиция "Движение Заедно за промяна" и ПП "Общество за нова България" са получили безвъзмездно отразяване в телевизия "Евроком".