Мамят туристи с безплатни нощувки
Ако ви лъжат, искайте компенсации, съветват експерти
/ брой: 192
Един от капаните за туристите през този летен сезон са офертите с безплатни нощувки, алармираха потребителски организации. В разгара на отпускарския сезон редица туристически агенции и посредници предлагат най-различни варианти за лятна почивка, но някои "атрактивни" оферти крият рискове. Потребителските НПО били засипани с жалби заради некоректни оферти за почивка през лятото, обявиха от "Активни потребители". Експертите разказват за случай, при който на туристите се предлагали оферти с безплатни нощувки. Предложението било за 10 безплатни нощувки и заплащане само на храната. На място обаче клиентите установяват, че цените за консумация са многократно завишени, а почивката излиза много по-скъпа.
Затова потребителските организации съветват всички, попаднали на подобни оферти и решили да се възползват от тях, да се запознаят добре с условията по т.нар. промоции. В немалко случаи в ситно написан текст под офертата се криели голяма част от уловките, в които всеки може да попадне, предупреждават специалистите.
Цената на почивката не може да бъде увеличавана 20 дни преди началната дата на пътуването, с изключение на промяна в транспортните разходи като летищни такси и тези за гориво, припомнят потребителските организации. Ако мястото за настаняване или някоя от предоставяните услуги не отговарят на предварителното описание, трябва да се оплачете веднага и да поискате компенсация.
До завръщането си пазете всички брошури, договори и ваучери, които са ви дали. При възникнал проблем на място експертите съветват да се правят снимки или събират всякакви доказателства, с които може да се докаже неуредицата. При значителна промяна на туристическия пакет, за който сте платили, имате право да поискате неговата равностойност, съветват експертите.
Те припомнят, че фирмата организатор не може да променя хотел или условия на настаняване, ако сте резервирали почивката си. В противен случай имате право да поискате парите си обратно.
В случай на закъснение на полет от 2 или повече часа имате право да получите безплатна храна и напитки в зависимост от продължителността на чакане, както и изпращането на две безплатни съобщения (по телефон, факс или имейл). В случай на закъснение над 5 часа, ако решите да не пътувате, може да поискате връщане на пълната стойност на билета. При отложен полет за следващ ден поискайте безплатно настаняване в хотел и трансфер до него, имате право и на храна.
Ако полетът ви е отменен, авиокомпанията трябва да ви предложи в замяна пълно възстановяване на стойността на билета в рамките на 7 дни или пренасочване към крайната ви дестинация на първа възможна дата или на по-късна, удобна за вас.