15 Юни 2024събота05:47 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Магистрала „Тракия” е най-опасната в Европа

Пътищата се ремонтират с политически поръчки, заяви експертът Богдан Милчев

/ брой: 160

автор:Дума

visibility 2254

"Тракия" категорично е най-опасната магистрала в целия Европейски съюз, заяви Богдан Милчев от Института по пътна безопасност по повод състоянието на пътищата в България и по-конкретно участъка между Чирпан и Стара Загора от "Тракия", където след тежка катастрофа преди повече от месец загинаха шестима души. В тази отсечка от 2015 г. до юни 2020 г. са загинали 16 човека.

Пътищата в България се ремонтират с политически поръчки заради конкретни случаи с протести или катастрофи. А докато политиците се бъркат непрекъснато в работата на пътните експерти, които имат преки отговорности за състоянието на транспортната система, пътищата ни ще са на това дередже. Такова мнение изрази Богдан Милчев от Института по пътна безопасност по повод състоянието на пътищата в България и по-конкретно - автомагистрала "Тракия" в участъка между Чирпан и Стара Загора, където след тежка катастрофа преди повече от месец загинаха шестима души. В участъка има поставено ограничение от 90 км/ч заради некачествена пътна настилка. Ограничението беше въведено в края на 2018 г., като оттогава имаше множество поставени срокове, но нито в бюджета за 2019 г., нито в бюджета за 2020 г. бяха заложени средства за ремонта на този ключов участък от магистралата. След поредната тежка катастрофа от Агенция "Пътна Инфраструктура" обявиха, че ремонт на участъка ще започне през септември.

"Харченето на пари за ремонти е ключов момент. Ние харчим пари по нашите пътища с политически поръчки. Обажда се някой депутат или министър да се ремонтира даден участък или път, защото там протестират. Или става катастрофа и затова правим ремонт. Харченето на пари за ремонти на пътищата трябва да се извършва след оценка на риска на цялата транспортна система. Само тогава ще знаем кои участъци първо трябва да се ремонтират и кои могат да почакат", каза Милчев пред БТВ.

Категорично магистрала "Тракия" е най-опасната магистрала в целия Европейски съюз, каза той. "В отсечката между Чирпан и Стара Загора от 2015 г. до юни 2020 г. са загинали 16 човека, без тези 6 души, които загинаха след това. Каква е хронологията - от 2015 г. започват да загиват хората, през 2018 загиват 13 човека. Изведнъж АПИ се сеща и намалява скоростта. След което две години скоростта е по-малка, но въпреки това продължават да загиват хора. И накрая, след като се случва този тежък инцидент, се решава, че ще се направи ремонт на пътя", уточни Милчев. Той остро критикува и Държавната агенция за пътна безопасност, която бе създадена преди две години, отново след като стана тежък пътен инцидент на пътя край Своге. "За две години тази агенция, която е пряко подчинена на вицепремиера Томислав Дончев, не успя да създаде единна информационна система, която да анализира оценката на риска", каза той. Експертът засегна и темата за новия Закон за движение по пътищата, за който се говори от 2015 г., но така и все още не е създаден. "За пет години ние не можем да създаден един изцяло нов закон със сменена философия. А за два месеца искаме да направим нова Конституция".

Едното платно на "Струма" ще е извън дефилето

автор:Дума

visibility 412

/ брой: 111

Произвеждаме все по-малко плодове

автор:Дума

visibility 342

/ брой: 111

Задава се голям излишък на петрол

автор:Дума

visibility 361

/ брой: 111

Пускат еднодневна винетка за леките коли

автор:Дума

visibility 336

/ брой: 111

71% недоволни от управлението на Шолц

автор:Дума

visibility 395

/ брой: 111

Сенатът в Аржентина одобри плана на Милей

автор:Дума

visibility 389

/ брой: 111

Макрон призова леви и десни да се обединят

автор:Дума

visibility 373

/ брой: 111

Масов бой в италианския парламент

автор:Дума

visibility 354

/ брой: 111

Не давайте партията на търговците

автор:Дума

visibility 327

/ брой: 111

Трябва ни управление на широка основа

автор:

visibility 352

/ брой: 111

БСП е жертва на структурите си

visibility 413

/ брой: 111

Конференция за мир или "път към нищото"

автор:Таня Глухчева

visibility 376

/ брой: 111

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ