Магистрала "Люлин" се напука
Барозу готви нови опции за спасителния фонд
/ брой: 223
Един от големите проблеми за строителния бранш през последните 7-8 години е условието "най-ниска цена", с което се печелят търговете за пътно строителство. Това заяви Иван Бойков, зам.-председател на Камарата на строителите по време на изслушване в парламентарната комисия по регионално развитие. Очакваме проблеми с качеството на магистралите, които бяха спечелени на търг именно по този начин, каза той и добави, че първият такъв случай е магистрала "Люлин". При откриването й премиерът Бойко Борисов заяви, че е построена магистрала като слънце.
Пътят вече е с дефекти, отварят се фуги, каза Бойков. Освен за сметка на качеството, ниската цена се избива от изпълнителите и като не плащат на подизпълнители, каза Бойков и добави, че тези случаи са зачестили през последните години. Един от тях е отново магистрала "Люлин". Държавата се е издължила на изпълнителя - турския консорциум "Мапа Дженгиз", но той още не е платил около 10 млн. лева на българските подизпълнители на обекта.
Един от най-фрапиращите случаи от последните години е с военния полигон в Ново село, където над 10 български фирми не са си получили дължимите милиони левове от изпълнителя "Билфингер-Бергер".
Сега основният възложител на строителния бранш е държавата, но процедурите са много тромави, плащанията се бавят, оплакаха се от строителната камара. Ръководството й заяви, че напоследък възложителите изискват от изпълнителите да реализират проектите със собствени средства, да осигуряват кредитни линии и да подписват декларации, че ще работят и при забавяне на плащанията. В условията на криза това се оказва непосилно за нас, казаха строителите.