18 Септември 2024сряда15:12 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Магистрала "Люлин" се напука

Барозу готви нови опции за спасителния фонд

/ брой: 223

автор:Дума

visibility 670

Един от големите проблеми за строителния бранш през последните 7-8 години е условието "най-ниска цена", с което се печелят търговете за пътно строителство. Това заяви Иван Бойков, зам.-председател на Камарата на строителите по време на изслушване в парламентарната комисия по регионално развитие. Очакваме проблеми с качеството на магистралите, които бяха спечелени на търг именно по този начин, каза той и добави, че първият такъв случай е магистрала "Люлин". При откриването й премиерът Бойко Борисов заяви, че е построена магистрала като слънце.
Пътят вече е с дефекти, отварят се фуги, каза Бойков. Освен за сметка на качеството, ниската цена се избива от изпълнителите и като не плащат на подизпълнители, каза Бойков и добави, че тези случаи са зачестили през последните години. Един от тях е отново магистрала "Люлин". Държавата се е издължила на изпълнителя - турския консорциум "Мапа Дженгиз", но той още не е платил около 10 млн. лева на българските подизпълнители на обекта.
Един от най-фрапиращите случаи от последните години е с военния полигон в Ново село, където над 10 български фирми не са си получили дължимите милиони левове от изпълнителя "Билфингер-Бергер".
Сега основният възложител на строителния бранш е държавата, но процедурите са много тромави, плащанията се бавят, оплакаха се от строителната камара. Ръководството й заяви, че напоследък възложителите изискват от изпълнителите да реализират проектите със собствени средства, да осигуряват кредитни линии и да подписват декларации, че ще работят и при забавяне на плащанията. В условията на криза това се оказва непосилно за нас, казаха строителите.
 

Токът в Южна Европа - до пет пъти по-скъп

автор:Дума

visibility 367

/ брой: 178

Фон дер Лайен ни даде постен и скромен ресор

автор:Дума

visibility 381

/ брой: 178

Единайсет жени в новата Еврокомисия

автор:Дума

visibility 379

/ брой: 178

Атина иска европейско решение за мигрантите

автор:Дума

visibility 375

/ брой: 178

Накратко

автор:Дума

visibility 296

/ брой: 178

Ще се примири ли ЕП?

автор:Кристиан Вигенин

visibility 378

/ брой: 178

Светът по ръба на глобална и ядрена война

автор:Юри Михалков

visibility 364

/ брой: 178

Такса смет или национална криза с боклука?

автор:Барбара Пейчинова

visibility 365

/ брой: 178

Неуредици

автор:Барбара Пейчинова

visibility 381

/ брой: 178

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ