29 Март 2024петък16:47 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Министрите на икономиката Кирил Петков и на регионалното развитие Виолета Комитова изнесоха нови факти за безобразията в строителния сектор

Магистрала "Хемус" се изгражда незаконно

Десет язовира ремонтирани без разрешително за строеж

/ брой: 174

автор:Дума

visibility 157

Автомагистрала "Хемус" от разклонението  Плевен-Ловеч до Велико Търново (участъци 4, 5 и 6) се строи незаконно и прекалено скъпо, като километър от нея излиза по 17 млн. лв. Освен това става без отчуждителни процедури, одобрени инвестиционни проекти и разрешение за строеж. Това са задължителни етапи, предвидени от Закона за устройство на територията, които трябва да бъдат преминати преди самото строителство, но това не е направено. Сега съществува риск за качеството на магистралата и евентуално бъдещото й потъване или нагъване, тъй като не е упражнен строителен контрол. В случая с "Хемус" е замърсена и природата - съсипани са 87 дка гора, където са изхвърляни отпадъците от незаконните насипи. Това е установила проверка на Дирекцията за национален строителен контрол (ДНСК), направена с облитане на цялото трасе на строящата се магистрала между София и Варна с дрон и по документи, предоставени от държавната компания "Автомагистрали". 

Незаконни са и направените ремонти на 10 язовира от Държавната консолидационна компания (ДКК). Въпреки че става въпрос за основен ремонт с изграждането на стени, това не е ставало с разрешения за строеж от компетентните органи и упражняване на строителен контрол, а по преценка на експертния съвет на ДКК. Това стана ясно от думите на министрите на регионалното развитие арх. Виолета Комитова и на икономиката Кирил Петков, които дадоха съвместна пресконференция.

"Абсолютно безобразие... пълно безхаберие... просто безумие", нарече случилото се Кирил Петков. Затова той се зарече да смени и последния останал член на ДКК от времето на Емил Караниколов - Красимир Тенев. Защото тук ставало дума не само за пари, но и за безопасността на хората. Най-големият нарушител на Закона за устройството на територията е била самата държава, заяви регионалният зам.-министър арх. Иван Шишков. Той допълни, че всички участници в държавното управление са допуснали това незаконно строителство.

Лъжа е, че служебното правителство е забавило строителството на магистрала "Хемус", заяви министър Комитова. Тя призна, че е много трудно да се каже как ще продължи строежът на магистралата. Причината е, че с анонимни подизпълнители са подписани 5-годишни договори с "Автомагистрали" за доставка на техника, материали и специфични дейности. Така отговорността се губела. Няма проблеми със строителството на първите три участъка на магистрала "Хемус" от пътен възел "Боаза" до разклона за Плевен-Ловеч, е установила проверката на ДНСК. За тях има одобрен подробен устройствен план, направени са отчуждителните процедури, одобрен е инвестиционният проект и имат разрешение за строителство. Има издавани актове и протоколи за извършеното строителство и няма забележки, каза арх. Влади Калинов, началник на ДНСК.

Изграждането на трите лота обаче е на различен етап. Най-напреднал е първият участък, който догодина може да бъде открит. На третия участък са изпълнени 40 на сто от строително-монтажните дейности. Най-изостанало е изграждането на лота между тези два участъка, отбеляза зам.-министър арх. Иван Шишков. Само допреди няколко месеца имаше проблеми с изграждането на тези участъци. В средата на юни агенция "Пътна инфраструктура" спря строителството на 4 моста, защото се работи без технически проект, но проблемът вече е разрешен. Незаконно обаче се строи магистралата между разклона за Плевен-Ловеч и Велико Търново (участъци 4, 5 и 6).

За лот 4 с дължина 26,8 км има изработен подробен устройствен план, но не са приключили отчуждителните процедури, няма одобрен инвестиционен проект и не са издадени разрешения за строеж. Въпреки това хумусният слой е отнет, направени са 3 подлеза и са изпълнени водостоци, каза арх. Влади Калинов. Той посочи, че се е работило по 16,5 км от фирма "Парсек".  За лот 5 с дължина 23 км има изготвен ПУП, но друго нищо не е направено, въпреки това е започнало отнемането на хумусния слой и трасирането на пътя върху 8,5 км. Изпълнител отново е фирмата "Парсек". За лот 6 с дължина 32 км няма абсолютно нищо.  Там преди време беше направен "паркинг за строителна техника", който е разрушен, след като поискахме да напишем акт за незаконно строителство на фирмата "Европейски пътища", каза арх. Калинов. Той обясни, че фирмата е обяснила, че нищо не е строила, защото няма такъв договор. С днешна дата вече са разрушени направените насипи и теренът е върнат в предишното му състояние.

За последните три участъка от магистралата между Велико Търново и Търговище няма дори изработени и одобрени проекти. За два от участъците след старата столица дори има спор за трасето, стана ясно от думите на арх. Иван Шишков. За лот 7 няма избрано трасе. Причината е в активизирали се свлачища след Велико Търново. За лот 8 има възражения по одобреното трасе. Едната е от ловно стопанство, което отглежда благородни елени. Другата е от оръжеен търговец, който има складова база за оръжия на около 1000-15000 метра от бъдещото трасе на магистралата. За последния участък лот 9 в момента тече процедурата за одобрение на трасе, каза арх. Шишков.

 

 

Надниците у нас - най-ниски в ЕС

автор:Дума

visibility 209

/ брой: 60

Парното може да поевтинее символично от 1 юли

автор:Дума

visibility 199

/ брой: 60

32 лв. за килограм агнешко, цената още ще расте

автор:Дума

visibility 187

/ брой: 60

"Български пощи" ще изплаща пенсии още поне 5 години

автор:Дума

visibility 201

/ брой: 60

Над 780 милиона души гладуват

автор:Дума

visibility 176

/ брой: 60

100 тона пластмаса във водите на Дунав

автор:Дума

visibility 182

/ брой: 60

Правозащитници възмутени от САЩ

автор:Дума

visibility 181

/ брой: 60

Гърция най-бедна в ЕС след България

автор:Дума

visibility 203

/ брой: 60

Под прага на унижението

автор:Ина Михайлова

visibility 202

/ брой: 60

Бумеранг с еврото

visibility 195

/ брой: 60

Щети за милиарди

автор:Нора Стоичкова

visibility 205

/ брой: 60

Надвисна риск от конституционна криза

visibility 165

/ брой: 60

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ