09 Август 2020неделя17:23 ч.

Снимки Личен архив

ЛИЛИЯ МИШОНОВА: Не бива да се правят компромиси заради бързия успех

През последните години се налагат песни с ниско качество и пошли текстове, до голяма степен благодарение на медиите, казва българската певица

/ брой: 87

автор:Надежда Ушева

visibility 1236

ЛИЛИЯ МИШОНОВА-ЛИЛИАН е родена в София. Учила е в Националното музикално училище "Любомир Пипков" с профил класическо пеене при педагога от Ваймарската консерватория проф. Милка Ганева. От 1982 до 1986 г. взима частни уроци по естрадно пеене при певеца и педагог Георги Кордов. Започва работа като солопевица към естрадния оркестър на дивизията към Строителни войски. Там работи 4 години. Има много концерти през този период и е получила редица награди. През 2008 г. талантът й е открит от президента на музикална компания "Riva sound". Оттогава до днес Лилия е записала много авторски песни и кавър варианти на известни парчета. Работи с композитори и музиканти от България и Италия, Гърция, Армения. От 2017 г. е артистичен директор на асоциация "Моцарт - Италия - София". Пяла е на "Моцартеум" в Залцбург.   

- Как се насочихте към музиката и решихте да станете певица? Детската мечта ли ви беше? 

- Пеенето ми е детска мечта. Първите ми изяви започнаха още в детската градина, където с радост бързо научавах песничките, на които ни учеха. Иначе майка ми пееше много хубаво и явно съм наследила таланта й. По-късно учителката ми по пеене в прогимназията оцени дарбата ми и ме насочи към Георги Кордов, тогава преподавател в Естрадния отдел на консерваторията. Той ми даде много ценни съвети, които ми помогнаха в развитието като изпълнител. След това изучавах класическо пеене при проф. Милка Ганева от Ваймарската консерватория.

- Помните ли първите си участия пред публика? Какви песни изпяхте? 

- Първите ми професионални изяви са по времето, когато бях солистка към естрадния оркестър на дивизията на Строителните войски. Основно изпълнявах популярни български песни.

- В репертоара ви през годините какви песни включвате? Виждам, че имате предпочитание към руските романси?

- С помощта на моя продуцент изградихме доста разнообразен репертоар, който предлага евъргрийни, филмова музика, предимно от Енио Мориконе, песни, в които се преплита класика със съвременна музика, етно и поп. Много ми допадат песните на Анна Герман и руските романси, които изпълнявам с любов по време на концерти. Измежду любимите ми певци са Едит Пиаф, Сара Брайтмън, Лучано Павароти, Ерос Рамацоти и много други. В репертоара си имам и авторски песни на италиански и български композитори, написани специално за мен. Иначе изпълнявам музика от различни стилове като кросоувър, джаз, етно, евъргрийни и класически арии.

- Пеете и оперни арии... 

- Обожавам операта и напоследък записвам оперни арии от Моцарт, Пучини, Хендел. Горда съм, че в моята версия на арията "Lascia ch'io pianga" от филма за Фаринели успях да изпея и двете партии, които в оригиналната версия се изпълняват от мъж - контратенор, и жена - колоратурен сопран. В качеството си на артистичен директор на асоциация "Моцарт - Италия - София" полагам усилия за приобщаването на младото поколение към красотата на класическата музика.

- Какви са музикалните вкусове на българската публика, какво обича? 

- Трудно е да определя с няколко думи вкусовете на днешната родна публика. По принцип те са много разнообразни, но за съжаление, през последните години се налагат песни с ниско качество и пошли текстове, до голяма степен и благодарение на медиите.

- Работите с известни композитори и музиканти от чужбина, какво е тяхното отношение към българската музика и изпълнители?

- От моите контакти с чуждите музиканти и композитори мога да споделя, че те познават добре и уважават българските класически музиканти и оперни певци. Президентът на асоциация "Моцарт - Италия - София" Арналдо Волани много уважава имена като Минчо Минчев, Александрина Пендачанска, Лили Иванова и др. Например "Винаги различни" е още една моя авторска песен, направена заедно с италианския композитор Paolo Fanzaga и страхотния аранжор Александър Костов. Италианският текст е дело на композитора Fanzaga, а българският вариант - на текстописката Йоана Мирчева. Създадохме тази песен с една мелодия, но с два текста - на български и италиански, в чест на съвместното сътрудничество между Италия и България. 

- Музикалният ни пазар е малък, според вас какъв е най-лесният и бърз път да те забележат като изпълнител в наши дни?

- Труден въпрос. Не може да се разчита на издаването на албуми и излъчването по телевизиите и радиостанциите. Най-бързо и лесно е да се популяризираш чрез ютуб, фейсбук и другите социални медии в интернет.

- Какви качества трябва да притежава добрият певец? 

- Преди всичко талант, професионално отношение към работата, да не прави компромиси в името на бързия успех и най-вече любов към това велико изкуство - Музиката!

- Сещате ли се за някоя любопитна случка по време на концерт, която ви е впечатлила? 

- По време на мое участие на "Моцартеум" в Залцбург реших да изненадам публиката с народната песен "Назад, назад, моме Калино". Поради липса на нотите италианският пианист не можа да ми акомпанира и изпях песента акапелно. Публиката реагира много възторжено и с бурни аплодисменти.

60% спад на чуждите туристи у нас

автор:Дума

visibility 392

/ брой: 150

Искат сервитьорите да са без маски на открито

автор:Дума

visibility 269

/ брой: 150

Банките очакват забавяне на кредитната активност

автор:Дума

visibility 257

/ брой: 150

Турция ще произвежда електромобили

автор:Дума

visibility 457

Врътки срещу гражданското общество

автор:Славчо Кънчев

visibility 691

/ брой: 150

Конференцията на крадците

автор:Христо Георгиев

visibility 1235

/ брой: 149

Вдъхновителят на българската идея

автор:Дума

visibility 496

/ брой: 149

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ