Lexus LS - смяна на "физиономията"
/ брой: 192
Във Сан Франциско премина презентацията на обновения модел Lexus LS. Старото, четвърто поколение на автомобила е вече на седем години и се очакваше напълно нов модел, но явно земетресението миналата година е нарушило ритъма на плановете за нови модели в Toyota Motor и затова сега се показва само силна модернизация.
Дизайнерите са поработили доста сериозно върху външността на колата, тя има ново "лице" с нова и много характерна радиаторна решетка, нови предни и задни светлини. Общото впечатление от купето е за повишена агресивност и спортен характер. Японците яко наблягат на новата си мода - по-голямо удоволствие от карането, нещо което искат да предложат с новия Lexus LS и особено с неговата модификация F Sport. Създателите на колата смятат, че това ще им осигури доста нови привърженици и клиенти.
Що се отнася до техническата част, в колата няма нещо идненадващо ново - използвана е старата платформа, окачването е същото, под капака е добрият стар 4,6-литров осмак с мощност 357 к.с., а хибридната модификация Lexus LS600h с два електромотора е останала на предишното си ниво на мощност от 445 к.с. Моторът е доработен по отношение на екоикономичните му показатели.
Интериорът на автомобила е изцяло нов, доработено е пневматичното окачване, което вече има пет режима на работа - Eco, активиращ икономична работа на мотора, Comfort, Normal, Sport и Sport+. Всичко това е достойно за уважение, но и предшественникът имаше същото пневматично окачване.
От гледна точка на конкрентното представяне на пазара новият Lexus LS като че ли не идва достатъчно подготвен. В края на краищата става дума за доста скъп модел и купувачът търси за парите си наистина нещо ново. Докато тази кола използва стария търговски трик - предлагане на стара кола в нова опаковка и то с не особено изненадващ за пазарния F клас дизайн.
Но новата кола има и плюсове в сегашната кризисна за автопазара ситуация. Предишният Lexus LS четвърто поколение си беше първоначално доста добър автомобил. В директно противопоставяне с немските премиум модели той, естествено, губеше, но си имаше и плюсове, които с новия модел са излъскани до блясък и, казано с други думи, японците са довели конструкцията на Lexus LS практически до максимално възможното за нея съвершенство.
Дали новият модел ще може да се сражава с немците на равни начала? Едва ли, но няма да разочарова купувача, изсипал куп пари за него. А марката Lexus се купува не след съпоставяне на информация с конкуренцията или с преглед на родословното й дърво, дали колата е нов модел, или е силно модернизиран стар. Тя се избира по желание. Особено в Щатите, където марктата е спечелила доста сериозно уважение. Пък и именно на американския пазар Lexus е задължен за появата си като марка, защото янките не искали да купуват малки и евтини тойоти.
Най-доброто в случая с новия Lexus LS е, че тоя си остава все пак междинен модел, а в недрата на компанията хората на внука на основателя й Тойода трескаво работят върху наистина нов автомобил. Още повече че конкуренцията не дреме - дебютът на новия Mercedes S клас не е далеч, а и седмицата на BMW току-що премина също през сериозна планова модернизация.