26 Април 2024петък19:39 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Lexus LS - смяна на "физиономията"

/ брой: 192

автор:Дума

visibility 1337

Във Сан Франциско премина презентацията на обновения модел Lexus LS. Старото, четвърто поколение на автомобила е вече на седем години и се очакваше напълно нов модел, но явно земетресението миналата година е нарушило ритъма на плановете за нови модели в Toyota Motor и затова сега се показва само силна модернизация.
Дизайнерите са поработили доста сериозно върху външността на колата, тя има ново "лице" с нова и много характерна радиаторна решетка, нови предни и задни светлини. Общото впечатление от купето е за повишена агресивност и спортен характер. Японците яко наблягат на новата си мода - по-голямо удоволствие от карането, нещо което искат да предложат с новия Lexus LS и особено с неговата модификация F Sport. Създателите на колата смятат, че това ще им осигури доста нови привърженици и клиенти.
Що се отнася до техническата част, в колата няма нещо идненадващо ново - използвана е старата платформа, окачването е същото, под капака е добрият стар 4,6-литров осмак с мощност 357 к.с., а хибридната модификация Lexus LS600h с два електромотора е останала на предишното си ниво на мощност от 445 к.с. Моторът е доработен по отношение на екоикономичните му показатели.
Интериорът на автомобила е изцяло нов, доработено е пневматичното окачване, което вече има пет режима на работа - Eco, активиращ икономична работа на мотора, Comfort, Normal, Sport и Sport+. Всичко това е достойно за уважение, но и предшественникът имаше същото пневматично окачване.
От гледна точка на конкрентното представяне на пазара новият Lexus LS като че ли не идва достатъчно подготвен. В края на краищата става дума за доста скъп модел и купувачът търси за парите си наистина нещо ново. Докато тази кола използва стария търговски трик - предлагане на стара кола в нова опаковка и то с не особено изненадващ за пазарния F клас дизайн.
Но новата кола има и плюсове в сегашната кризисна за автопазара ситуация. Предишният Lexus LS четвърто поколение си беше първоначално доста добър автомобил. В директно противопоставяне с немските премиум модели той, естествено, губеше, но си имаше и плюсове, които с новия модел са излъскани до блясък и, казано с други думи, японците са довели конструкцията на Lexus LS практически до максимално възможното за нея съвершенство.
Дали новият модел ще може да се сражава с немците на равни начала? Едва ли, но няма да разочарова купувача, изсипал куп пари за него. А марката Lexus се купува не след съпоставяне на информация с конкуренцията или с преглед на родословното й дърво, дали колата е нов модел, или е силно модернизиран стар. Тя се избира по желание. Особено в Щатите, където марктата е спечелила доста сериозно уважение. Пък и именно на американския пазар Lexus е задължен за появата си като марка, защото янките не искали да купуват малки и евтини тойоти.
Най-доброто в случая с новия Lexus LS е, че тоя си остава все пак междинен модел, а в недрата на компанията хората на внука на основателя й Тойода трескаво работят върху наистина нов автомобил. Още повече че конкуренцията не дреме - дебютът на новия Mercedes S клас не е далеч, а и седмицата на  BMW току-що премина също през сериозна планова модернизация.

13 зърнари са взели 52 млн. лв. субсидии

автор:Дума

visibility 268

/ брой: 80

Войната в Украйна удвои приходите на ВМЗ-Сопот

автор:Дума

visibility 282

/ брой: 80

Хващат най-много негодни банкноти от 10 лева

автор:Дума

visibility 248

/ брой: 80

ВМРО-ДПМНЕ води на първия тур

автор:Дума

visibility 255

/ брой: 80

Расте напрежението между САЩ и Китай

автор:Дума

visibility 317

/ брой: 80

Педро Санчес подава оставка?

автор:Дума

visibility 278

/ брой: 80

Накратко

автор:Дума

visibility 208

/ брой: 80

По български

автор:Евгени Гаврилов

visibility 300

/ брой: 80

15 сергии

автор:Таня Глухчева

visibility 296

/ брой: 80

Хем най-бедни, хем богаташи...

visibility 259

/ брой: 80

Абсурдът "Боташ"

автор:Румен Овчаров

visibility 267

/ брой: 80

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ