Lexus LF-Gh - баланс на противоположности
/ брой: 88
Луксозната марка на Toyota Lexus представи пред широката публика новия си хибириден концепт Lexus LF-Gh - луксозен седан от класа Grand Touring. По думите на ръководителя на проекта Кенго Мацумото "дизайнът на концепта демонстрира баланс на качества, които често са явяват противоположни едно на друго - LF-Gh е стилен и едновременно с това практичен и намира баланс между успокоението и енергията, между стила и функционалноста". Названието на прототипа идва от думите Lexus Future Grand Touring Hybrid и е много възможно на базата на този концепт скоро да видим нов модел Lexus GS, защото сегашното поколение на модела се прави вече шест години и планираната му смяна е за 2012-а.
Изложбеният модел е направен, за да се проучат впечатленията на евентуалните клиенти. Дизайнерите ще отбележат всички положителни и отрицателни мнения, по време на автосалона в Ню Йорк и ще ги имат предвид при създаването на серийния модел. Единственият детайл, който според твърденията на хора от Lexus ще бъде точно същият при серийните коли, е радиаторната решетка с нов дизайн, описван от създателите на колата като агресивен и смел, а формата му като вретенообразна.
Сегашният модел се продава доста вяло и една от основните причини за това е, че главните конкуренти - BMW, Mercedes и Audi, изкараха нови модели, а Lexus продължава с модел образец 2005-а.
С какво ще поразява конкуренцията новата кола? Не с размери, защото при прототипа габаритите са 4890 х 1870 х 1450 мм, т.е. много близки до тези на основните съперници. За привличането на клиентите се разчита на хибридните мотори. Сега бизнес седанът има само една такава модификация - 450h с 3,5-литров, бензинов, шестцилиндров мотор и електромотор. При новото поколение гамата ще е разширена и в двете посоки - нагоре и надолу, по мощност.
Най-големи са промените във външността - досегашната сдържана стилистика с обозначение L-finesse ще отстъпи място на далеч по-агресивен вид. Подобно на конкуренцията, японските дизайнери са измислили решетка, която да не може да се сбърка с никоя друга. При BMW са двата "бъбрека", при Audi трапецът, у Mercedes е хромиран щит с хоризонтални планки, а при Lexus вече ще е многоъгълник, "стиснат" в страните си.
За интериора няма почти нищо, а от прес-релиза се твърди, че е ориентиран към водача. В центъра на таблото е разположен стилен аналогов часовник, който, по думите на японците, отразява промяната в дизайнерската философия на марката.
Технически подробности също почти няма, ясно е, че колата е луксозна, четириместна и е развита върху платформа със задно задвижване. За да
подчертаят гладкостта на купето, дизайнерите са "съкратили" външните огледала и дръжки, а минимизираните отверстия на ауспусите намекват за минималното количество изхвърляни в атмосферата вредности.