19 Юли 2025събота14:44 ч.

Летищата ще се свържат във възел

Пътниците на Шереметиево, Домодедово и Внуково ще дочакат евтини билети

/ брой: 243

visibility 157

Татяна Шадрина

Цените на авиобилетите за пътниците, ползващи услугите на московските летища, скоро ще бъдат защитени от увеличаване. Тази привилегия ще получат клиентите, ако бъде реализирана идеята за изграждане на московски авиационен възел (МАУ).
Според плановете той ще бъде изграден на базата на държавните активи на три летища - Домодедово, Внуково и Щереметиево, които ще се управляват от една обща фирма.
Предложенията за методите на консолидация и основните насоки за развитието на възела трябва да бъдат готови още към средата на ноември.
Тази задача е записана в проекта за техническата задача на фирмата-консултант. Именно тя всъщност ще се заеме с подготовката на документа за обединяването на активите на летищата.
Всички детайли за обединяването, в това число и по инвестиционната схема за развитието на възела, финансовия модел, трябва да станат известни до лятото на следващата година. Предполага се, че единната компания ще има повече възможности за привличане на инвестиции за развитието на летищата, отколкото всяка структура поотделно, обяснява ръководителят на аналитичния отдел на агенция "Авиапорт" Олег Пантелеев.
Например тя може да заема пари за по-ниски лихви. И в крайна сметка ще има шанс да не увеличава цените за използването на пистите за излитане. Това на свой ред ще окаже влияние за цените на билетите. Сега тарифите за излитане и кацане за превозвачите се увеличават всяка година и влизат в цената на билета, както и цялото останало обслужване във въздушния пристан. За всичко плаща пътникът.
В същото време създаването на единна компания няма да доведе до монополизиране на пазара, надява се Пантелеев. Според експерта обаче пътниците трябва да имат възможност при избор на летище и авиокомпания. С колко може да нарасне пътникопотокът на превозвачите, работещи в един общ авиовъзел, засега не е известно. Според прогнозите на Пантелеев към 2020 година броят на пътниците може да се увеличи повече от двойно в сравнение със сегашното положение и да достигне приблизително 130 милиона души годишно. Според опита на западните държави - това е максимален показател за обслужване на пътници в един авиовъзел, казва Пантелеев, използвайки примера на Лондон. И предупреждава, че за изграждането на ефективната работа на московския възел ще са необходими няколко години.



 

С 14% повече са банкрутите на фирми у нас

автор:Дума

visibility 692

/ брой: 131

Чуждите инвестиции нарастват с 47 на сто

автор:Дума

visibility 654

/ брой: 131

Сред първите в ЕС сме по поскъпване на имотите

автор:Дума

visibility 700

/ брой: 131

Испания има полза от мигрантите

автор:Дума

visibility 642

/ брой: 131

Украйна ще мобилизира и мъже над 60 години

автор:Дума

visibility 679

/ брой: 131

Четири държави отказаха да купуват оръжие от САЩ

автор:Дума

visibility 630

/ брой: 131

Накратко

автор:Дума

visibility 583

/ брой: 131

Касапинът на протест

автор:Александър Симов

visibility 677

/ брой: 131

Трагедията мигранти

автор:Таня Глухчева

visibility 653

/ брой: 131

Силата на корените ни вдъхновява

автор:Ина Михайлова

visibility 759

/ брой: 131

За какво ЕС ще изхарчи 2 трилиона евро... Евентуално

автор:Дума

visibility 642

/ брой: 131

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ