Летищата ще се свържат във възел
Пътниците на Шереметиево, Домодедово и Внуково ще дочакат евтини билети
/ брой: 243
Татяна Шадрина
Цените на авиобилетите за пътниците, ползващи услугите на московските летища, скоро ще бъдат защитени от увеличаване. Тази привилегия ще получат клиентите, ако бъде реализирана идеята за изграждане на московски авиационен възел (МАУ).
Според плановете той ще бъде изграден на базата на държавните активи на три летища - Домодедово, Внуково и Щереметиево, които ще се управляват от една обща фирма.
Предложенията за методите на консолидация и основните насоки за развитието на възела трябва да бъдат готови още към средата на ноември.
Тази задача е записана в проекта за техническата задача на фирмата-консултант. Именно тя всъщност ще се заеме с подготовката на документа за обединяването на активите на летищата.
Всички детайли за обединяването, в това число и по инвестиционната схема за развитието на възела, финансовия модел, трябва да станат известни до лятото на следващата година. Предполага се, че единната компания ще има повече възможности за привличане на инвестиции за развитието на летищата, отколкото всяка структура поотделно, обяснява ръководителят на аналитичния отдел на агенция "Авиапорт" Олег Пантелеев.
Например тя може да заема пари за по-ниски лихви. И в крайна сметка ще има шанс да не увеличава цените за използването на пистите за излитане. Това на свой ред ще окаже влияние за цените на билетите. Сега тарифите за излитане и кацане за превозвачите се увеличават всяка година и влизат в цената на билета, както и цялото останало обслужване във въздушния пристан. За всичко плаща пътникът.
В същото време създаването на единна компания няма да доведе до монополизиране на пазара, надява се Пантелеев. Според експерта обаче пътниците трябва да имат възможност при избор на летище и авиокомпания. С колко може да нарасне пътникопотокът на превозвачите, работещи в един общ авиовъзел, засега не е известно. Според прогнозите на Пантелеев към 2020 година броят на пътниците може да се увеличи повече от двойно в сравнение със сегашното положение и да достигне приблизително 130 милиона души годишно. Според опита на западните държави - това е максимален показател за обслужване на пътници в един авиовъзел, казва Пантелеев, използвайки примера на Лондон. И предупреждава, че за изграждането на ефективната работа на московския възел ще са необходими няколко години.