05 Юни 2025четвъртък12:10 ч.

Летищата ще се свържат във възел

Пътниците на Шереметиево, Домодедово и Внуково ще дочакат евтини билети

/ брой: 243

visibility 147

Татяна Шадрина

Цените на авиобилетите за пътниците, ползващи услугите на московските летища, скоро ще бъдат защитени от увеличаване. Тази привилегия ще получат клиентите, ако бъде реализирана идеята за изграждане на московски авиационен възел (МАУ).
Според плановете той ще бъде изграден на базата на държавните активи на три летища - Домодедово, Внуково и Щереметиево, които ще се управляват от една обща фирма.
Предложенията за методите на консолидация и основните насоки за развитието на възела трябва да бъдат готови още към средата на ноември.
Тази задача е записана в проекта за техническата задача на фирмата-консултант. Именно тя всъщност ще се заеме с подготовката на документа за обединяването на активите на летищата.
Всички детайли за обединяването, в това число и по инвестиционната схема за развитието на възела, финансовия модел, трябва да станат известни до лятото на следващата година. Предполага се, че единната компания ще има повече възможности за привличане на инвестиции за развитието на летищата, отколкото всяка структура поотделно, обяснява ръководителят на аналитичния отдел на агенция "Авиапорт" Олег Пантелеев.
Например тя може да заема пари за по-ниски лихви. И в крайна сметка ще има шанс да не увеличава цените за използването на пистите за излитане. Това на свой ред ще окаже влияние за цените на билетите. Сега тарифите за излитане и кацане за превозвачите се увеличават всяка година и влизат в цената на билета, както и цялото останало обслужване във въздушния пристан. За всичко плаща пътникът.
В същото време създаването на единна компания няма да доведе до монополизиране на пазара, надява се Пантелеев. Според експерта обаче пътниците трябва да имат възможност при избор на летище и авиокомпания. С колко може да нарасне пътникопотокът на превозвачите, работещи в един общ авиовъзел, засега не е известно. Според прогнозите на Пантелеев към 2020 година броят на пътниците може да се увеличи повече от двойно в сравнение със сегашното положение и да достигне приблизително 130 милиона души годишно. Според опита на западните държави - това е максимален показател за обслужване на пътници в един авиовъзел, казва Пантелеев, използвайки примера на Лондон. И предупреждава, че за изграждането на ефективната работа на московския възел ще са необходими няколко години.



 

България е готова да приеме еврото от 1 януари 2026 г.

автор:Дума

visibility 92

/ брой: 100

Иван Иванов оглави Държавната агенция за бежанците

автор:Дума

visibility 89

/ брой: 100

Борбата с насилието е водещ приоритет за кабинета

автор:Дума

visibility 84

/ брой: 100

Назначават още 220 чиновници в агроминистерството и ДФЗ

автор:Дума

visibility 86

/ брой: 100

Нови изисквания за телефоните в ЕС в сила от 20 юни

автор:Дума

visibility 87

/ брой: 100

България защити странджанския билков чай за пазара на ЕС

автор:Дума

visibility 95

/ брой: 100

Пчелари настояват да се намали интервалът за пръскания

автор:Дума

visibility 86

/ брой: 100

ЕС отлага мерки срещу Букурещ заради дефицита

автор:Дума

visibility 84

/ брой: 100

НАТО планира засилване на военната си мощ

автор:Дума

visibility 85

/ брой: 100

Мелони и Макрон преодоляха различията

автор:Дума

visibility 83

/ брой: 100

Накратко

автор:Дума

visibility 72

/ брой: 100

Непростимо

автор:Александър Симов

visibility 66

/ брой: 100

Нелеп пиар

visibility 81

/ брой: 100

Рестарт - тук и сега

автор:Дума

visibility 78

/ брой: 100

"Локалите" - насилници без кауза

автор:Юлия Кулинска

visibility 84

/ брой: 100

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ