20 Април 2024събота06:59 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Още за двойните стандарти и липсата на правила

Лъжи умерено, кради по-малко!

Въвеждането на предмет Религия в училищата може само да увеличи моралното лицемерие

/ брой: 203

visibility 1259

Еми Барух, "Дойче веле"

Убеждението, че по отношение на възпитанието училището може да свърши онова, което не е направило семейството, е една от онези заблуди, които набъбват със същата скорост, с която намалява готовността на родителите да отделят време за собствените си деца. Тази идея е по особен начин преплетена и с едно друго убеждение, споделяно от не малка част от майките и бащите: че въвеждането на вероучение в училище ще помогне за изграждането на "нравствените устои на личността в съвременния свят на изкушения и морален упадък". На такава подкрепа (и не само!) разчита Българската православна църква, която се готви за поредния опит в предстоящата парламентарна сесия да наложи задължителното изучаване на предмета религия в училище.

Цинизмът на "благочестивите"

Кой и как дефинира "упадъка", "изкушенията" и "нравствеността" е обаче тема за свободни интерпретации според мирогледа, интересите и способностите на всеки. Именно тази свобода на интерпретациите вкарва детето в лабиринт от взаимно отричащи се постановки, в които нито има покритие между думи и дела, нито ориентири.

Как например стоят заедно в общото духовно пространство очакванията за благочестиво поведение на свещениците и цинизма на пловдивския митрополит, който има наглостта да прокълне живеещите без брак и сурогатното майчинство? Каква е санкцията на Синода за подобно поведение? И - ако предположим, че намеренията на Църквата по отношение на предмета религия се увенчаят с успех, как ще общуват учителите-богослови с деца, чиито родители съжителстват без брак?

Избирам този пример не само защото е откровена антитеза на заявените намерения, но и защото върху претенциите за досег с възвишеното най-силно се открояват двойните стандарти и откровените лъжи. Те обаче съвсем не свършват там.

Политическата класа, която задава тона в обществото, е щедра илюстрация за същото това лицемерие - благодарение на пъстрото биографично богатство на някои от най-успешните свои представители. Двойните стандарти, лицемерието и липсата на правила са естествената среда, в която живеем. Те са и естествените вълнения на всяко българско семейство, което лавира всекидневно в тяхната безпринципност, но нито има куража, нито икономическата свобода да им се противопостави.

Разделяй и владей!

Как се назначават, как се издигат и как забогатяват колеги, съседи и роднини е често обсъждана тема у дома. И без да бъдат формулирани като предписания, изводите за "печелившо поведение" сами се налагат. Как да кажеш на детето си, че лъжата и кражбата са неморални, че трябва да бъдат санкционирани, щом ти самият не смееш открито да произнесеш моралната санкция?!

Децата копират. Те възпроизвеждат това, което виждат у дома, на улицата, в училище. Липсата на синхрон между чуто и видяно създава онази разяждаща обстановка на "всичко е позволено", "всичко се купува и продава", "всичко е безнаказано", от която най-талантливите български деца избягаха извън родината си.

Въвеждането на предмета религия не само че няма да помогне за изграждането на "нравствените устои на личността в съвременния свят", но и съществува опасност некадърните проповеди да увеличат моралното лицемерие. Освен това - в една светска институция, каквато е образованието - по този начин биха могли да възникнат условия за конфесионална конфронтация. Засега министър Игнатов отстоява светскостта на българското образование. Неговият началник обаче е на друго мнение...

 

БСП огласява днес доклада за договора с ,,Боташ"

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

Еврото пак се отлага

автор:Дума

visibility 468

/ брой: 75

Руските активи - в полза на Украйна

автор:Дума

visibility 423

/ брой: 75

Полицията разтури лагер на 450 мигранти в Париж

автор:Дума

visibility 347

/ брой: 75

САЩ връщат петролните санкции за Венецуела

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 75

Накратко

автор:Дума

visibility 266

/ брой: 75

Признат провал

автор:Евгени Гаврилов

visibility 348

/ брой: 75

Отново за енергийно бедните

visibility 321

/ брой: 75

Липса на отговорност

автор:Александър Урумов

visibility 325

/ брой: 75

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ