БСП:
Лъжата и измамата са политиката на този кабинет
/ брой: 254
Лъжата и измамата са постоянната политика на това правителство, заяви вчера председателят на ПГКБ Сергей Станишев. Повод за изявлението му стана изказване на Бойко Борисов в телевизионно предаване на 31 октомври. Тогава той обвини предишното правителство за забяването на строежа на магистрала "Хемус", след като малко преди това благодари за готовите проекти. След това обаче Борисов се отметна и заяви, че нямало за какво да благодари на тези "сладури", защото заварил по трасето отдадени три концесии. Искаме да попитаме кои са сладурите, запита Станишев. След това той поясни, че и трите концесионни договора са с решение на правителствата преди тройната коалиция. Първата концесия е при Долни Богров, която е отдадена през 2001 г. от правителството на Иван Костов. Втората, отново при Долни Богров е отдадена на 31 юли 2003 г. Третата - Челопечене-запад за 20 години е предоставена от МРРБ през 2004 г. Предишното правителство няма нищо общо с тези концесии, бе категоричен председателят на ПГКБ.
Борисов може да не е знаел, въпреки че винаги е осведомен за всичко, заяви Станишев. Той обаче допълни, че няма как премиерът да се извини с незнание точно за тези случаи. На 27 юни 2007 г. Бойко Борисов в качеството му на кмет на София е предложил на Столичния общински съвет да вземе решение за изработка на изменение на общия устройствен план на Столичната община, като решението е взето на 19 юли 2007 г. Промените отразяват именно концесиите, отдадени през 2001, 2002 и 2004 г., което доказва, че Борисов е знаел за тези концесии, обясни Станишев.
Единствената цел на изречените от Борисов лъжи е, за да прикрие забавянето на строежа на магистрала "Хемус" и връзката на гара Яна, бе категоричен Станишев. Относно жалването на Борисов, че заради концесиите сега трябвало да се строят мостове, председателят на Коалиция за България бе категоричен, че това не се налага.
Станишев коментира и хвалбите на Борисов, че за десет месеца са изпълнени 55% от дейностите на магистрала "Люлин", но запита защо не казва защо цената е нараснала от 125 млн. евро на 185 млн. евро, което представлява оскъпяване с около 45 процента.
Премиерът твърди, че лапачите са се наредили около магистрала "Тракия" и пак чакат да лапат. Във връзка с това имаме следния въпрос към министър-председателя - с решение на МС от 2009 г. се предоставя концесия за добив на скални материали в село Полско, на 1 километър от трасето на магистрала "Тракия", на фирма "Аркоинпорт". Интересно какви са мотивите и каква е тази фирма?, запита Станишев.