30 Юни 2024неделя08:03 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Лазер свалил самолета в Сан Франциско?

Единият от пилотите твърди, че бил заслепен със светлинен лъч

/ брой: 159

автор:Дума

visibility 251

Националното управление на САЩ по сигурността на транспорта проверява показанията на единия от пилотите на разбилия се в Санк Франциско Боинг-777. Той твърди, че преди кацането е бил заслепен с лазер, съобщи РИА "Новости". Властите в САЩ обнародваха нови данни за хода на разследването на катастрофата на пътническия самолет на летището на Сан Франциско. Както е станало ясно, по време на захода за кацане единият от пилотите е бил заслепен с лазер от земята. Поне така твърди самият той. Предстои информацията да бъде проверена от Националното управление на САЩ по сигурността на транспорта.
Въпроси следователите имат и към екипажа на самолета. Разследването установи, че евакуацията на пътниците е започнала със забавяне. Членовете на екипажа първо са доложили на капитана за запалване на двигателя и едва тогава са се заели със спасяването на пътниците.
Първото разпореждане на пилотите на разбилия се самолет от полет 214 веднага след катастрофата, при която загинаха две китайски момичета, е било да не се напускат местата в самолета, разкриха американските власти.
От управлението казват, че пилотите са поискали от останалия персонал да не извършва евакуация. Те бяха в контакт с контролната кула, каза на пресконференция председателката Дебора Хърсман. Първият пилот е направил съобщение по микрофон пътниците да останат седнали по местата си. В същия този момент стюард седнал по-назад, видял пламъци през люка. Тогава той изпратил стюарда, който седял до него да предупреди пилотите. Едва тогава те започнали евакуация.
Към момента вече са разпитани стюардесите и стюардите на самолета, освен трима души, които в момента са в болница, съобщава ИТАР-ТАСС. След откъсването на опашката на лайнера, двама членове на екипажа са били изхвърлени на пистата за кацане, но са останали живи.
Според Сеул причината за катастрофата в Сан Франциско може да е човешка грешка. В Южна Корея са на мнение, че самолетът на "Асиана Еърлайнс" се е разбил заради това, че двамата пилоти не са обърнали внимание на предупрежденията на третия член на екипажа да се увеличи скоростта за кацане. Източник от Министерството на транспорта на Южна Корея опроверга информацията на властите на САЩ, които твърдят, че пилотите на лайнера твърде късно са осъзнали, че не могат да приземят машината и са се опитали да направят втори заход за второ кацане само секунда и половина преди катастрофата. По думите на южнокорейските източници третият пилот Бонг Донг Вон е забелязал извънредната ситуация минута преди сблъсъка със земята. В течение на тази минута летецът се е опитал да убеди колегите си да отменят кацането, но те не са го послушали.
На запис, който е попаднал на разположение на източника, се чува отчетливо как пилотът Бонг Донг Вон многократно крещи "Вертикалната скорост", опитвайки се да обърне внимание на колегата си зад руля на стремителното снижаване на лайнера при ниска скорост на полета.
Според Бонг Донг Вон, Боингът е летял твърде бавно, поради което е започнал буквално да пада. Вертикалната му скорост, обозначаваща снижаването на съда в метри в секунда, е излязла извън допустимите предели, затова кореецът е предложил да се направи втори заход, за да се избегне сблъсъкът със земята.
Въпреки предупрежденията на Вон, намиращият се зад руля пилот Ли Канг Кук и инструкторът Ли Йан Мин продължили с кацането. Четвъртият пилот, който е трябвало да се намира в кабината по време на кацането, е отсъствал в този момент.
До авиокатастрофата в Сан Франциско е могла да доведе и неточност в работата на автоматиката. Пилотите твърдят, че самолетът е имал проблем с автоматиката за тягата на двигателите в режим на автопилот. Именно това е попречило на екипажа да забележи разликата от 60 километра в скоростта при кацането.

БСП срещу продажбата на оборудването за "Белене"

автор:Дума

visibility 1127

/ брой: 121

Законът за надценките на хляба е неприложим

автор:Дума

visibility 952

/ брой: 121

Официално ни отрязаха за еврозоната през 2025 г.

автор:Дума

visibility 1496

/ брой: 120

НАТО с нова мисия за подкрепа на Украйна

автор:Дума

visibility 1175

/ брой: 121

Германско гражданство след пет години

автор:Дума

visibility 1096

/ брой: 121

Провали се опитът за военен преврат в Боливия

автор:Дума

visibility 1058

/ брой: 121

Накратко

автор:Дума

visibility 843

/ брой: 121

Пак гоним дивото

автор:Нора Стоичкова

visibility 1017

/ брой: 121

Зор да се покажем

автор:Аида Паникян

visibility 1133

/ брой: 121

Самоунижението в Благоевград

автор:Александър Симов

visibility 1055

/ брой: 121

Съкровище на българската медицина

автор:Аида Паникян

visibility 999

/ брой: 121

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ