17 Юли 2024сряда17:55 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Лазер свалил самолета в Сан Франциско?

Единият от пилотите твърди, че бил заслепен със светлинен лъч

/ брой: 159

автор:Дума

visibility 255

Националното управление на САЩ по сигурността на транспорта проверява показанията на единия от пилотите на разбилия се в Санк Франциско Боинг-777. Той твърди, че преди кацането е бил заслепен с лазер, съобщи РИА "Новости". Властите в САЩ обнародваха нови данни за хода на разследването на катастрофата на пътническия самолет на летището на Сан Франциско. Както е станало ясно, по време на захода за кацане единият от пилотите е бил заслепен с лазер от земята. Поне така твърди самият той. Предстои информацията да бъде проверена от Националното управление на САЩ по сигурността на транспорта.
Въпроси следователите имат и към екипажа на самолета. Разследването установи, че евакуацията на пътниците е започнала със забавяне. Членовете на екипажа първо са доложили на капитана за запалване на двигателя и едва тогава са се заели със спасяването на пътниците.
Първото разпореждане на пилотите на разбилия се самолет от полет 214 веднага след катастрофата, при която загинаха две китайски момичета, е било да не се напускат местата в самолета, разкриха американските власти.
От управлението казват, че пилотите са поискали от останалия персонал да не извършва евакуация. Те бяха в контакт с контролната кула, каза на пресконференция председателката Дебора Хърсман. Първият пилот е направил съобщение по микрофон пътниците да останат седнали по местата си. В същия този момент стюард седнал по-назад, видял пламъци през люка. Тогава той изпратил стюарда, който седял до него да предупреди пилотите. Едва тогава те започнали евакуация.
Към момента вече са разпитани стюардесите и стюардите на самолета, освен трима души, които в момента са в болница, съобщава ИТАР-ТАСС. След откъсването на опашката на лайнера, двама членове на екипажа са били изхвърлени на пистата за кацане, но са останали живи.
Според Сеул причината за катастрофата в Сан Франциско може да е човешка грешка. В Южна Корея са на мнение, че самолетът на "Асиана Еърлайнс" се е разбил заради това, че двамата пилоти не са обърнали внимание на предупрежденията на третия член на екипажа да се увеличи скоростта за кацане. Източник от Министерството на транспорта на Южна Корея опроверга информацията на властите на САЩ, които твърдят, че пилотите на лайнера твърде късно са осъзнали, че не могат да приземят машината и са се опитали да направят втори заход за второ кацане само секунда и половина преди катастрофата. По думите на южнокорейските източници третият пилот Бонг Донг Вон е забелязал извънредната ситуация минута преди сблъсъка със земята. В течение на тази минута летецът се е опитал да убеди колегите си да отменят кацането, но те не са го послушали.
На запис, който е попаднал на разположение на източника, се чува отчетливо как пилотът Бонг Донг Вон многократно крещи "Вертикалната скорост", опитвайки се да обърне внимание на колегата си зад руля на стремителното снижаване на лайнера при ниска скорост на полета.
Според Бонг Донг Вон, Боингът е летял твърде бавно, поради което е започнал буквално да пада. Вертикалната му скорост, обозначаваща снижаването на съда в метри в секунда, е излязла извън допустимите предели, затова кореецът е предложил да се направи втори заход, за да се избегне сблъсъкът със земята.
Въпреки предупрежденията на Вон, намиращият се зад руля пилот Ли Канг Кук и инструкторът Ли Йан Мин продължили с кацането. Четвъртият пилот, който е трябвало да се намира в кабината по време на кацането, е отсъствал в този момент.
До авиокатастрофата в Сан Франциско е могла да доведе и неточност в работата на автоматиката. Пилотите твърдят, че самолетът е имал проблем с автоматиката за тягата на двигателите в режим на автопилот. Именно това е попречило на екипажа да забележи разликата от 60 километра в скоростта при кацането.

Чуждите инвестиции намаляха с 62%

автор:Дума

visibility 346

/ брой: 134

НАП засякла само 255 кешови плащания над 10 000 лв.

автор:Дума

visibility 362

/ брой: 134

Възраждат идеята "донос-бонус"

автор:Дума

visibility 828

/ брой: 134

Европейският парламент се събра на първа сесия

автор:Дума

visibility 370

/ брой: 134

Тръмп избра сенатор за вицепрезидент

автор:Дума

visibility 394

/ брой: 134

Пожари бушуват на Балканите

автор:Дума

visibility 395

/ брой: 134

Накратко

автор:Дума

visibility 388

/ брой: 134

Касапи на Конституцията

автор:Александър Симов

visibility 658

/ брой: 134

За нуждата от ТЕЦ-ове

visibility 407

/ брой: 134

Глад за медицински сестри

автор:Аида Паникян

visibility 372

/ брой: 134

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ