15 Октомври 2019вторник18:25 ч.

Колела

Лада с два нови варианта на Гранта - Крос и Спорт

/ брой: 71

автор:Дума

visibility 961

Миналата есен най-достъпният финансово модел на руския автогигант премина през сериозно обновление. Тогава бяха обединени моделните фамилии Калина и Гранта под общото име на втората, при което марката Lada прекрати производството на два от популярните си модели, а от гамата й временно изчезнаха имената Lada Kalina Cross и форсираната Lada Kalina Sport.

По последна информация пускането на Lada Granta Cross е планирано за това лято, а в момента екипи на АвтоВАЗ провеждат интензивни тестове на модела.  В началото на юни тръгва в продажба Lada Granta Drive Active със спортен кит, но със стандартен двигател, а през август Lada ще пусне вариантът Granta Sport с мощност на двигателя от 120 к.с. 

Стартът на производството на новата Lada Granta Cross е предвиден за края на второто тримесечие, а малко по-късно ще излезе и оф-роуд вариант на бюджетното комби. Машината беше наскоро представена по време на изложбата “Мир автомобиля” в Санкт Петербург, а през миналата година дебютира в концептуален вариант по време на международния автосалон в Москва. 

Разликата на новия оф-роуд вариант на комбито се отличава от стандартния с увеличен пътен просвет и черен външен защитен пластмасов кит с боядисани в сребърно дифузори на предната и задна броня. 

Цената на автомобила в тази версия Cross засега не се съобщава, но по аналогия с ценообразуването на другите модели на Lada може да се предположи, че цената на новия модел ще е само с 30–40 хиляди рубли (800 – 1000 лева) по-висока от тази на базовия вариант – в диапазона 500-700 хиляди рубли (13 400 – 18 780 лева). Не е изключено, че всъдеходния вариант ще се предлага само в топ-комплектациите, което може да повиши още малко цената на колата.  

Наскоро по улиците на град Толиати беше забелязана нетипична замаскирана Лада. Става дума за другата нова версия на Granta – Sport, която също се тества от инженерите на АвтоВАЗ. Че това е наистина новият спортен вариант на Гранта, подсказват залепените с камуфлажна лепенка брони и малкия спойлер на багажника. Прикрити са още декоративните накладки на праговете, но не са успели да маскират новия изход на ауспуха. На снимките се виждат още джантите с по-особен дизайн и още, че колата е със занижен пътен просвет, което означава и спортно пренастроено окачване.

В салона на Lada Granta Sport ще се появят нови седалки и редица декоративни елементи, които ще подчертаят допълнително повишения спортен характер на версията, оборудвана с двигател 1,6 л и мощност 120 к.с. Предишните спортни версии на Гранта от миналото поколение се оборудваха с двигатели с мощности съответно 106 и 114 к.с., които позволяваха на автомобила да се ускорява от място до 100 км/ч съответно за 10,9 и 9,5 секунди.

Интересни неща обещава и още една особена Гранта, която също ще предлага спортен характер, но и ще бъде по-достъпна ценово. Става дума за варианта Drive Active, който ще е точно копие на Lada Granta Sport, с изключение на двигателя. Вместо агрегата с мощност 120 к.с. тя ще разполага с двигател с мощност 98 к.с. За разлика от Lada Granta Sport, който ще се предлага само с механична предавателна кутия, вариантът Drive Active ще се предлага и с роботизирана.

В продажба и двата варианта с купета седан и хечбек ще се появят през лятото – на 1 юни Lada Granta Drive Active, а след това през август и Lada Granta Sport. Производството на автомобилите е възложено на подразделението на АвтоВАЗ - Lada Sport, а производственият им тираж ще бъде ограничен. Планираното ежегодно производство е за 1400 екземпляра Lada Granta Sport и 1600 екземпляра на Lada Granta Drive Active.

Пътищата на Великобритании най-безопасни в Европа!

По данни на комисията на Европейския съвет по безопасност на пътното движение (ETSC) пътищата на Великобритания си остават най-безопасни в Европейския Съюз. През миналата 2018 година на пътищата на тази страна са регистрирани 28 смъртни случая на един милион население. В тази неприятна класация следват Дания с 30 смъртни случая на милион население и Ирландия с 31. 

Най-високо е нивото на смъртните случаи на един милион население в Румъния – 96, недалеч от дъното сме и ние в България – 88, наши съседи в дъното на класацията са още Латвия - 78, и Хърватска - 77. 

С най-високи темпове съкращава смъртността по пътищата си Словения в сравнение с 2017 година пътнотранспортните произшествия със смъртни случаи са се намалили през 2018 година с 13%.

Като цяло по пътищата на страните членки на Европейския съюз през миналата 2018 година са загинали 25 хиляди души. Както отбелязват от комисията по безопасност, средният показател за смъртността при пътнотранспортни произшествия в Евросъюза е мръднал незабележимо надолу – едва с един процент. 

По думите на изпълнителния директор на ETSC Антонио Авенозо в течение на последните пет години движението към подобряване безопасността на пътищата в Европейския съюз е минимално. Евросъюзът е все още далеч от целта на Комисията за съкращаване два пъти на броя на смъртните случаи по пътищата в периода от 2010 година до 2020 година и почти нулево ниво на смъртността и сериозните травми към 2050 година.

“Държавите членки на Европейския съюз трябва да предприемат смели и енергични действия в тази посока – да засилят наказанията за нарушаване правилата на пътното движение, да предприемат значими мерки по отношение на проблеми като превишаване на скоростния режим, управление на автомобила в нетрезво състояние, отвличане на вниманието зад волана. Трябва да се осигури и необходимата безопасна инфраструктура, особено в нашите градове и села” - заявява Авенозо.

В края на миналия месец Европейската комисия одобри законопроект от миналата година, предвиждащ мерки по повишаване безопасността на пътното движение в Евросъюза. След официалното му одобрение от новия Европейски парламент и страните членки на Европейския съюз този септември, законът ще влезе в пълна сила през май 2022 година за новите, още неразработени автомобили, а от май 2024 година за новите версии на вече представени на пазара модели. 

Новостите предвиждат задължително въвеждане в стандартното оборудване на превозните средства на редица системи, които в момента не се предлагат или са налични като допълнителна екипировка срещу заплащане. В това число са системата за автоматично задействане на спирачната система с функция за разпознаване на пешеходци и велосипедисти, интелигентен ограничител на скоростта, възможност за вграждане на алкохол-тестери при камионите, черни кутии (Electronic Data Recorder), които да съхраняват важна информация в случай на пътен инцидент и други. 

София в топ 20 по най-бързо поскъпване на жилищата

автор:Дума

visibility 236

/ брой: 197

С 3% поскъпна свинското през септември

автор:Дума

visibility 178

/ брой: 197

Без подпомагане на животновъдите заради сушата

автор:Дума

visibility 183

/ брой: 197

Отиде си голям приятел на България

автор:Велиана Христова

visibility 638

/ брой: 197

Мутрокрация

автор:Йонко Бонов

visibility 318

/ брой: 197

Датата

автор:Дума

visibility 206

/ брой: 197

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ