17 Май 2024петък13:00 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

L-39NG извърши първия си полет

/ брой: 1

автор:Дума

visibility 1760

На 22 декември извърши първия си полет най-новият чешки реактивен учебно-боен самолет L-39NG (нова генерация), дълбока модернизация на добре известния и в България L-39 “Албатрос”, производство на компанията “Аеро Водоходи Еърспейс”. 

За пръв път, припомня блогът bmpd, проектът за модернизация на “Албатрос”-а бе представен на авиосалона в британския град Фарнбъроу през 2014 г. Разликите със стария L-39 са преди всичко в новия двигател “Уилямс Интернешънъл” FJ44-4M с цифрово управление. В сравнение със съветския АИ-25ТЛ той ускорява по-бързо, има по-малък разход на гориво, няма нужда от спомагателен силов агрегат, има по-голям ресурс и е по-евтин за обслужване. Освен това сам по себе си е по-лек със 100 кг, а след като отпадне необходимостта и от спомагателните агрегати, нужни на АИ-25ТЛ, се икономисват още 200 кг от теглото на самолета. 

L-39NG е с ресурс от 15 000 часа има подобрен обзор от кабината и ново крило, което частично е изработено от композитни материали. В него са разположени и горивните резервоари. В кабината на пилота са монтирани многофункционални индикатори, съвместими с очила за нощно виждане. Бойното радиоелектронно оборудване, чешко производство, има модулна архитектура и дава възможност за виртуално обучение. 

Учебно-бойният самолет разполага с пет точки за окачване на въоръжението - четири под крилата и една под фюзелажа. “Аеро Водоходи” смята, че L-39NG ще бъде логичният избор на онези военновъздушни сили, които имат на въоръжение по-старите L-39. Компанията оценява потенциалния пазар на учебно-тренировъчни реактивни самолети в следващите 15 години на 3000 машини. Чехите имат амбицията да заемат достойно спрямо техните възможности място в него.2003 -

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 176

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 174

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 164

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 174

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 165

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 188

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 194

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 178

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 157

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 152

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ