22 Май 2025четвъртък23:34 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

L-39NG извърши първия си полет

/ брой: 1

автор:Дума

visibility 2661

На 22 декември извърши първия си полет най-новият чешки реактивен учебно-боен самолет L-39NG (нова генерация), дълбока модернизация на добре известния и в България L-39 “Албатрос”, производство на компанията “Аеро Водоходи Еърспейс”. 

За пръв път, припомня блогът bmpd, проектът за модернизация на “Албатрос”-а бе представен на авиосалона в британския град Фарнбъроу през 2014 г. Разликите със стария L-39 са преди всичко в новия двигател “Уилямс Интернешънъл” FJ44-4M с цифрово управление. В сравнение със съветския АИ-25ТЛ той ускорява по-бързо, има по-малък разход на гориво, няма нужда от спомагателен силов агрегат, има по-голям ресурс и е по-евтин за обслужване. Освен това сам по себе си е по-лек със 100 кг, а след като отпадне необходимостта и от спомагателните агрегати, нужни на АИ-25ТЛ, се икономисват още 200 кг от теглото на самолета. 

L-39NG е с ресурс от 15 000 часа има подобрен обзор от кабината и ново крило, което частично е изработено от композитни материали. В него са разположени и горивните резервоари. В кабината на пилота са монтирани многофункционални индикатори, съвместими с очила за нощно виждане. Бойното радиоелектронно оборудване, чешко производство, има модулна архитектура и дава възможност за виртуално обучение. 

Учебно-бойният самолет разполага с пет точки за окачване на въоръжението - четири под крилата и една под фюзелажа. “Аеро Водоходи” смята, че L-39NG ще бъде логичният избор на онези военновъздушни сили, които имат на въоръжение по-старите L-39. Компанията оценява потенциалния пазар на учебно-тренировъчни реактивни самолети в следващите 15 години на 3000 машини. Чехите имат амбицията да заемат достойно спрямо техните възможности място в него.2003 -

Търси се вариант за прекратяване на договора с "Боташ"

автор:Дума

visibility 3090

/ брой: 91

Дават на концесия пристанището във Варна

автор:Дума

visibility 2636

/ брой: 91

"Подкрепа" се обяви против лесното наемане на чужденци

автор:Дума

visibility 2237

/ брой: 91

Работи се по нов ветеринарен закон

автор:Дума

visibility 1153

/ брой: 91

Атанас Зафиров покани кмета на Шанхай да посети България

автор:Дума

visibility 3324

/ брой: 91

Гърция разби схема за разреждане на бензин

автор:Дума

visibility 1997

/ брой: 91

В Румъния отново искат касиране на изборите

автор:Дума

visibility 1762

/ брой: 91

Бездънна яма

автор:Александър Симов

visibility 2528

/ брой: 91

За ходещия светец и градското дясно

visibility 778

/ брой: 91

Пет ползи за България от приемането на еврото

visibility 1319

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ