КЗК поиска спиране на реклама на "Чипита България"
/ брой: 159
Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) е наложила временна мярка - спиране на разпространението на рекламен клип на продукта 7 days "Pizzetti", произвеждан от "Чипита България" АД, съобщиха вчера от КЗК.
Цялостното впечатление от рекламния клип насочва към идеята, че "Pizzetti" е оригинален италиански продукт, смятат от КЗК. Отделните елементи на рекламата, възприети в тяхната съвкупност, създават сериозен риск от заблуда на потребителите и следователно от увреждане на техните интереси. Рискът се състои в това, че подведени от рекламното послание, потребителите биха закупили "Pizzetti" с впечатлението, че купуват оригинално хлебно италианско изделие. Създаването на погрешно впечатление у потребителите, води до увреждане и на интересите на конкурентите на "Чипита България" АД, които произвеждат, внасят и продават на българския пазар подобен род снаксови закуски.
Описаната по-горе опасност е реална и непосредствена, доколкото цялостната рекламна кампания е все още в етап на активна реализация. Рекламният клип продължава да бъде показван в българския телевизионен ефир на територията на цялата страна и посланието му достига до неограничен кръг потенциални потребители. Заради това от КЗК определят, че спирането на рекламата е наложително до окончателното произнасяне по случая с решение по същество.