03 Май 2024петък08:48 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Кой определя цените?

/ брой: 194

автор:Мая Йовановска

visibility 617

От таксиметровия бранш обявиха, че с 20 стотинки трябва да се повиши цената на тарифата за километър в София. С аргумента, че това не се е случвало от пет години. Вярно е, официално цената отдавна не е повишавана, беше същата и при 1,20 лв. за литър бензин. Но е вярно и друго, че някои от години си возят на двойна, че и повече от двойна цена.
Може да направите проста проверка, като се повозите за разстояние, на което знаете размера и след това разделите поисканата от шофьора сума, на обявената върху стъклото тарифа. Ще ви учуди факта, колко разтеглива е София. С това комай гражданите на столицата са наясно и даже са свикнали. Но защото не е виновен тоя, дето яде питката, а оня, дето му я дава, трябва да попитам: дали шофьорите са единствените заподозрени в тая каша?
В страната има около 40 хиляди таксиджии, от които около 6-7 хиляди са в София. Защото голяма част от тях висят с хиляди левове лизинг за колата, а трябва децата им поне да се хранят, не могат да си позволят да плащат осигуровки. По оценки на бранша 35 хиляди са без здравна осигуровка, няма да имат право и на пенсия. Та тия хора не смеят да повишат официалната тарифа, макар за това да имат основания. И така всички - и потребители, и таксиджии, се оказахме в един общ капан. Къде обаче в тая каша е държавата, след като именно тя чрез Автомобилна администрация трябва да контролира? Или въобще я няма (което не ми се вярва), или с нейното мълчаливо съгласие години наред цените се определят от сивата икономика.



 

БСП подкрепи нулевата ставка на ДДС върху хляба

автор:Дума

visibility 715

/ брой: 83

Фалитите у нас са намалели с 10%

автор:Дума

visibility 696

/ брой: 83

Окончателно: без повече реклама на хазарт в медиите

автор:Дума

visibility 652

/ брой: 83

Транспортна стачка парализира Гърция

автор:Дума

visibility 703

/ брой: 83

4 страни от ЕС готови да признаят Палестина

автор:Дума

visibility 848

/ брой: 83

Хутите атакуваха бойни кораби на САЩ

автор:Дума

visibility 734

/ брой: 83

Накратко

автор:Дума

visibility 659

/ брой: 83

Празник на гнева

автор:Александър Симов

visibility 829

/ брой: 83

Оставаме алтернативата

автор:Дума

visibility 699

/ брой: 83

Презряният Нерон

visibility 765

/ брой: 83

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ