15 Януари 2025сряда13:03 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Кой опра пешкира

/ брой: 197

автор:Ася Гардели

visibility 2926

Еколозите опраха пешкира за несгодите около довършителните работи по строежа на автомагистрала "Струма". Нали все пак трябва да има някой виновен. Оказва се, че ако не се разберат еколозите и строителното министерство, ще си останем с една недовършена магистрала и няма да имаме възможността да се любуваме на бленуваното от кабинета поредно прерязване на лента. Стана ясно, че ако не достроим "Струма", от Брюксел ще ни искат обратно всички пари, които са ни отпуснали до момента, а те са 538 млн. лева. Като прибавим и предвидените 739 млн. лева, грубата сметка показва, че ще задлъжнеем на Европа с над 1,2 млрд. лева. Така от Агенция "Пътна инфраструктура" прехвърлиха топката на еколозите, които не давали да се строи магистралата заради застрашаването на фауната в района около Кресненското дефиле. При толкова комисии, експерти, че и готови пари, явно друга алтернатива няма. Толкова години, средства и надежди отидоха в изготвяне на проекти и дебати по спорната отсечка. Имаше идеи за 15-километрови тунели, различни обходи на отсечката в двете посоки, няколко галерии и мостове - куп приказки и нищо налице. Всички проекти бяха отхвърлени с различни мотиви - или няма пари, или в сеизмичната зона било опасно да се строят тунели. Никой не иска от управляващите да правят нови открития в пътното строителство. Достатъчно е да почерпят опит от останалите западни страни. В Италия си построиха съвсем скоро нова магистрала, но не защото си нямаха, като нас, а за да се облекчи трафикът по старата. На сеизмичен апенински район между Болоня и Флоренция само за няколко години изникна нов 59-километров път с 41 тунела и високи мостове.
На нас ни остава да се надяваме, че до 2020 г., когато изтичат сроковете за започване на строежа, ще бъде измъдрен проект. Защото времето минава, а рискът да загубим над милиард лева остава.

Спират Сарафов за главен прокурор

автор:Дума

visibility 46

/ брой: 8

Ще изпрати ли Европа войски в Украйна?

автор:Дума

visibility 40

/ брой: 8

София, Анкара и Атина борят миграцията

автор:Дума

visibility 45

/ брой: 8

Мексико бори бедността с ръст на икономиката

автор:Дума

visibility 51

/ брой: 8

Марк Рюте: Повече пари за отбрана или ще учим руски език

автор:Дума

visibility 48

/ брой: 8

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ