Актуално
Кой има полза да дискредитира СМГ?
Дали пък провокирането на скандали в елитната гимназия не е в угода на частни интереси
/ брой: 169
Георги СТОЯНОВ
Помислете си само... кога в последните години сте чули лоши думи за Софийската математическа гимназия? Всички новини, свързани с това елитно училище в последните години, ни носят само радост и гордост от успехите на нашите деца.
Помислете си също ... защо от известно време говорим за скандал в СМГ? За какъв скандал можем да говорим и имаме ли право изобщо да свързваме името на СМГ с тази дума? Директорът бил уволнил учителка, вероятно има причини за това. За решаването на трудово-правни отношения обаче си има институции и цивилизовани начини за тяхното изясняване. Но изглежда в създадената ситуация някои хора се възползват да привличат общественото мнение, за да предизвикат скандал и по този начин да подкопаят безупречния имидж на едно от най-елитните ни училища.
Защо ние, българите, сме такива - вместо да бдим над училището, с което се гордеем пред света, вместо да пазим името, честта и безупречния имидж на СМГ, ние се опитваме да го вкараме в разправии и за дни да зачеркнем всичко, постигнато дотук, да омаловажим усилията на целия колектив и на директора за тези успехи. Що за морал от страна и на уволнената учителка, и на МОН да въвличат гимназията, че дори и ученици в медийни скандали и да раздухват конфликти, които не носят полза.
Нека си припомним успехите на това училище в последните години - стотици са, не само по математика, но и по биология, информатика и т.н . Напливът за прием в СМГ е голям всяка година и класираните в гимназията са с най-високия бал в България. Нека си припомним, че директорът Антони Стоянов е награждаван два пъти със званието "Директор на годината" - за 2015 и 2016 г., бих искал да чуя в какво състояние той е поел това училище и сега къде е то. Очевидно, има защо този човек да е избран за Гражданин на Европа - не от нашето министерство и безличния инспекторат, а от Европейския парламент!
Едва ли има човек в България, на който да му е ясна позицията на МОН и на т.нар. регионално управление - те искат оставката на директора, чието училище прославя страната ни по света, а нито дума не обелват за нарушенията при класирането на децата в националния кръг на едно европейско състезание - нарушения, извършени от частна организация под очевидно благосклонния поглед на министерството! Всъщност, единствен грях на този директор на СМГ е, че е уволнил учителка, участвала в нарушението. Честно казано, не разбирам!
Когато едни действия са нелогични и неясни за обществото, остава усещането, че истинската им цел е съвсем друга... От медиите става ясно, че причината за уволнението на учителката Тодорова е, че е ощетила ученици от СМГ за сметка на ученици от частни математически гимназии и организации. След месец борба с регионалното управление и с МОН за преодоляване на несправедливостта директорът на СМГ, няколко учители и Съюзът на математиците с неимоверни усилия все пак успяха да включат своите ученици и те да отидат на престижното състезание. Частното сдружение, извършило нередното класиране и участващата в това г-жа Тодорова, очевидно получават безспорна подкрепа от регионалното управление на МОН и от някои служители на министерството. Затова си мисля: дали целта не е да разрушим имиджа на СМГ, да премахнем директора, който ни пречи, за да насочим вниманието към частните математически гимназии?
Отговорете ми, кой има нужда от това? Каква е учителката, която, за да запази себе си, е готова да провали имиджа на цяло училище; какви са това регионално управление и този министър и чии интереси се защитават в крайна сметка? Каква е тази позиция на зам.-министър Таня Михайлова, която каза в сутрешния блок на БTV: "Ние не сме страната, която ще вземе отношение"! А коя е страната, която трябва да вземе отношение? И що за позиция - за да няма напрежение и да се обедини колективът, директорът трябва да подаде оставка или пък ние ще го уволним! А учителката и частното сдружение, чийто шеф е назначен да оглавява комисията на МОН (!) и които са извършили нарушенията в класирането - тях какво ще ги правите? Не чувам. За какво обединение на колектива можем да говорим - учителите в СМГ са над 100, а по екраните виждаме на протеста двама-трима-петима... и дали пък тъкмо те не разединяват колектива и не всяват напрежение между учители и ученици?!
В крайна сметка, директорът решава кой е подходящ за служител в дадена институция, а пък директорът се оценява по резултатите, които постига. Резултатите на СМГ са пределно ясни. Едва ли мога да кажа същото за резултатите на МОН...