Корупция и при транспортните поръчки
/ брой: 136
Тортичка, която е раздадена предварително, така кандидаът от БСП за нов общински мандат Жельо Бойчев определи схемата, по която се определят изпълнителите на обществени поръчки в транспорта. Той бе категоричен, че лесно може да посочи кой ще е изпълнител на строителството по булевардите "Сливница" и "Мария Луиза". Колегата му Георги Свиленски припомни някои от далаверите около подмяната на градския транспортен парк в София.
Той изтъкна, че всеки от 30 тролея за столицата е струвал по 450 000, година по-рано същата машина в Румъния е била 100 000 евро по-малко. "Ако някой ни дава милиони евро да си сменяме превозните средства, а ние сменяме само по 10-20, скоро София няма да има модерен градски транспорт, защото няма да ни насмогнат на желанието да имаме скъпи машини", коментира Свиленски. Той напомни процедурата за нови трамваи от 2009 г., когато от град Хале като нови мотриси бяха купени машини, които на място се продават за скрап.
Изпълнението на поръчката на Софийското метро, с което ГЕРБ толкова се хвали, също не е особено качествено, категоричен бе социалистът. Той припомни, че метрото не може да се ползва от всички, а инвалидите са поставени в ситуацията, слизайки на перона да не могат да се качат на влакчето заради голямото разстояние, на което е то. Свиленски изрази подозренията си, че и инцидентът, при който преди време метрото бе спряно, не е токов удар за какъвто го представят. "Метрото е в гаранция, ако проблемът е некачествено изпълнение, е много възможно да са го ремонтирали набързо и за да не се налагат нови инвестиции, да са го обявили за токов удар, но нека съберем документи, тогава ще кажа със сигурност", заяви Свиленски.