26 Декември 2024четвъртък13:40 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД до 15 декември 2024 г.; „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2024 г.; в редакцията на вестника до 20 декември 2024 г. Цени: 12 месеца - 204 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Концептът 19_19 на Двойния шеврон – космическа капсула на колела!

/ брой: 93

автор:Дума

visibility 4038

Тази година Citroen празнува 100-ния си рожден ден и се представя с впечатляващ концептуален автомобил, който съчетава мобилността на бъдещето с "цитати" от вековната вече история на марката. Името на впечатляващата разработка е 19_19 (1919 до 2019 г.) и подчертава годишнината на френската марка.

"Искахме да създадем превозно средство, което да е различно от останалите, то няма външни огледала, а някои от технологиите в него вече са вградени в днешните ни серийни автомобили" - споделя Фредерик Дюверние, главен дизайнер на концептуалните автомобили на Citroen. И продължава - "Нашите клиенти очакват много комфорт, предлаганият с концепта нов дизайн ще направи ежедневието им по-лесно, защото хората днес очакват лесен достъп и достатъчно въздух над главата, а преди десет години проучвания като този не можеха да се решат." След само 13 месеца развойна и конструкторска дейност тази "космическа капсула" се представи пред съда на обществеността. 

Първият поглед в интериора радва с различни цветни тъкани и супер удобни седалки. Специално оцветените прозорци позволяват на пътниците да гледат навън, но спират любопитните външни погледи. Който отвън гледа навътре, не вижда нищо. Воланът е почти конвенционален и нарочно е проектиран минималистичен. В автомобила не могат да се намерят излишни украшения, централната конзола предлага пространство за всякакви практически помощници на водача и има мраморен вид, седалката за пътници е почти диван.

Французите определят проекта си за бъдещето като "истинско НЛО в автомобилния сектор", чиито изключителни размери, плаващият и прозрачен дизайн са вдъхновени от света на авиацията. Търсен е максимално възможният комфорт, като интериорът се оприличава на подвижен домашен на върха на технологичната вълна, предлагайки автономно управление, напълно електрическо задвижване и пробег с едно зареждане на акумулаторите до 800 километра.

В автономния режим на движение воланът, педалите и кормилната колона се прибират от интериора, седалката на водача се дръпва назад, за да създаде повече място за краката, докато изкуственият интелект на колата поеме управлението. Взаимодействието със системите на автомобила е гласово - инфотемънт системата предлага дълги плейлисти с музика и филми, видеоигри, облачни приложения. Гласово се управляват още климатикът, вътрешното осветление, повикване на телефонен номер или изпращане на съобщения. В услуга на пътниците на борда е проактивен личен асистент, който понякога не чака да бъде попитан за нещо и "предугажда" техните желания.

Гигантските 30-цолови колела са разработени в сътрудничество с Goodyear и осигуряват безпроблемна връзка между джантата и гумата. Колелото е проектирано така, че да създаде идеално интегрирано и напълно уникално цяло, подобряващо акустичния комфорт. В главината на колелото има фиксиран хъб и независимо от въртящите се колела се показва правилно логото на Citroen по време на шофиране.

Пътуването с подобен автомобил на бъдещето трябва да бъде безопасно и в същото време при поискване доста динамично. В тази посока футуристичната, изцяло електрическа концепция 19_19 предлага ускоряване от място до 100 км/ч за 5 секунди и постига максимална скорост от 200 км/ч. Задвижването е на четирите колела с помощта на по един двигател на всяка ос, а енергията за задвижването им се осигурява от акумулаторен блок с капацитет от 100 кВтч. Общият максимален въртящ момент е 800 Нм, а максималната мощност на силовия агрегат е 340 кВт/460 к. с. При нужда от експресно зареждане само за 20 минути по пътя на безжичната индукция може да се осигури електроенергия в акумулатора за изминаването на още 600 километра пробег. 

Концепцията на Citroen 19_19 беше представена на 16 май 2019 г. със световна премиера на изложението VivaTech в Париж.

Renault продължава с електроофанзивата си 

Напълно електрическият модел на френската марка Zoe продължава пазарния си обем, като удвои двойно регистрациите си през първото тримесечие на годината в сравнение с първите три месеца на предходната година. От пускането на пазара в Германия през 2012 г. например са продадени повече от 20 000 броя, а само през март са реализирани 1100 продажби. За сравнение - през първото тримесечие на 2018-а са били реализирани 1300 единици. Пазарният дял на електромоделите на френската компания във Федералната република в момента е 17,1%, като от януари до март продажбите на моделите Zoe, Kangoo Z.E. и Master Z.E. се увеличават със 101,1% до 2930 единици.

Енергийната офанзива на френската марка продължава с нарастваща скорост на световния пазар - на автосалона в Шанхай бе разкрит моделът City К-ZЕ (чете се Kej-si). Малката електричка е от пазарния сегмент А и се очаква да играе ключова роля в процъфтяващия китайски пазар на електромобили. Шестият електрически модел на групата Renault показва модерния дизайн на Renault, развит е от типа градски SUV, предлага просвет от 15 сантиметра и междуосие 2,4 метра. Последното осигурява щедро пространство в интериора и достатъчно обемист 300-литров.

"В режим на бързо зареждане батерията може да се зарежда до 80% от капацитета си само за 50 минути" - обещават от Renault. K-ZE е оборудван с вградена мултимедийна система с 8-инчов сензорен екран, предлага 4G интернет, интелигентно разпознаване на гласа, навигация и контрол в реално време на функциите на електрическото превозно средство. Особено полезни са сензорите за прахови частици и системата за контрол на качеството на въздуха, която автоматично преминава към режим на рециркулация, когато е необходимо. Също така на борда има камера за заден ход и монитор за налягане на гумите.

Следващият E-модел, експерименталното превозно средство EZ-Flex, е на път да премине първия си тест в практическа употреба. С дължина от 3,86 метра, ширина от 1,85 метра и височина от 1,88 метра минитранспортьорът е специално пригоден за използване в града, товарният му обем е три кубически метра, а радиусът му на завиване от само 4,5 метра го прави идеален за градски доставки и куриерски услуги. Пробегът с едно зареждане на акумулатора тук е 100 километра, което според компанията е два пъти повече от градския трафик на подобно мепесе средно на ден. 

Като част от стратегическия план "Хвани бъдещето" Renault иска да разшири присъствието в гамата си до осем електрически автомобила до 2022 г. в глобален мащаб. Към тях ще се добавят и дванадесет частично електрифицирани (хибридни) модела. Първите от тях ще видим още през следващата година Ц хибридните ново Clio, нов Captur и нов Megane.

Има ли нелегален внос на добитък от съседна страна

автор:Дума

visibility 29119

/ брой: 244

Неизвестна болест покоси 200 овце във ферма в Карнобатско

автор:Дума

visibility 26703

/ брой: 244

65% срив на чуждите инвестиции

автор:Дума

visibility 29648

/ брой: 244

Банките уличени в нелоялни практики при отпускане на кредити

автор:Дума

visibility 31182

/ брой: 243

Путин готов за диалог с Тръмп и Зеленски

автор:Дума

visibility 28761

/ брой: 244

Русия без условия за преговори с Киев

автор:Дума

visibility 27796

/ брой: 244

Белград минава на безплатен транспорт

автор:Дума

visibility 24680

/ брой: 244

Левите в Румъния се оттеглят от преговорите

автор:Дума

visibility 25129

/ брой: 244

Светът през 2024

автор:Дума

visibility 37993

/ брой: 244

Турбулентната политическа 2024 година

автор:Юлия Кулинска

visibility 33056

/ брой: 244

БСП се нуждае от радикална промяна

автор:Юлия Кулинска

visibility 28393

/ брой: 244

2024 - историческата година за БСП

автор:Александър Симов

visibility 28070

/ брой: 244

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ