28 Март 2024четвъртък17:20 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Колата на Прохоров – фантастиката става реалност?

/ брой: 240

автор:Дума

visibility 1074

През април холдингът „Яровит“ и инвестиционният фонд „Онексим“ на олиграха Михаил Прохоров разбуниха духовете в Русия, пък и не само там, с изявлението, че скоро ще стартират масово производство на „народни“ хибридни коли. Никой не повярва, скептицизмът у специалистите и журналистите беше общ, преобладаваше мнението, че проектът е чиста фантастика.
Но двете организации явно са се заели сериозно с работата, проектът беше кръстен „Градски автомобил“ и в момента първите прототипи преминават ходови изпитания. Интересен факт е, че автомобилът е разработен изцяло от руски специалисти и 80% от неговата комплектация ще е руска. Засега колата е без име, но преди броени дни беше разсекретена външността й, което говори, че може би фантастиката става реалност? 
Външността на колата е доста симпатична, в сравнение с Лада Калина е много  по-ярка и съвременна. Идеята за двуцветната външна боя, която ще стане задължителна, е предложена от белоруския художник Владимир Цеслер. За основен цвят е избран слонова кост. Автор на дизайна е Андрей Трофимчук, работил по-рано с „някои“ японски компании.
Базов модел ще е петвратият хечбек с оригинална масивна предница и броня, с  леко провиснала под предните врати линия на позорците и приятна задна част в стила на хечбека Skoda Fabia. Предложението за по-“горещата“ публика и младежите е тривратият кросовър с пътническа формула 2+2, приличащ донякъде на смалено BMW X6. Третият модел е доста симпатично пикапче.
Освен към външността, професионално е подходено и към техническата част. В основата на купето е залегнала пространствена алуминиева рама с маса 110 кг, а благодарение използването на покривни панели за купето с базалтови влакна, общата маса на колата е 750 кг. Първоначално в производство ще влязат три и петвратите хечбеци, в перспектива има още няколко модела.
Автомобилът е с роторен ДВГ с мощност 61 к.с., работещ съвместно с един или два /за модификацията със задвижване на двата моста/ електродвигателя с мощност от по 20 к.с. Двигателят с вътрешно горене има механична връзка с колелата, но играе и роля на генератор, зареждайки суперкондензатори и заедно с генератора тежи едва 80 кг! Обявената маса на кондензаторната батерия в която могат да се съхранят до 400 килоджаула енергия е 70 кг, като главният конструктор на проекта Андрей Гинзбург смело обещава да свали поне още 20-30 кг от нея! 
За окачването Гинзбург казва, че ще възможно най-евтиното, а засега нямат за задача да гонят пет звезди в рейтинга на EuroNCAP. Затова вместо обещаните преди шест възглавници в базовото изпълнение ще има само две, а АБС-ът вместо четириканален ще е само с двуканален.
Пробегът с едно зареждане е 400 км, ускоряването от място до 100 става за 12 секунди, максималната скорост е ограничена на 120 км/ч, максималният преодоляван наклон е 30 градуса, пълната маса на хечбека е 1100 кг, а на кросовъра едва 750 кг. Интересно е, че при дължина 3,8 м на колата, обемът на багажника на петвратия вариант е 400 л, а мястото на задната седалка ще е почти равно на това при удължения вариант на BMW 7-а серия!
Според създателите на проекта през декември ще бъде представен напълно работоспособен прототип, а серийното производство на колата трябва да стартира в средата на 2012-а година. Създателите на „народния“ хибрид твърдят, че в базата на компанията край Минск /основателите на Яровит са родом от Белорусия/, където в момента работят около 150 души, вече са направени няколко коли, а първият журналистически тест-драйв е планиран за декември.
Очаква се, че цената на базовата модификация ще стартира от 450 000 рубли /1 рубла е 0,0462272859 лева/ или около 10 000 евро, което прави „градския автомобил“ най-евтиният засега хибрид в света.  Общата цена на проекта не е висока за разработка на изцяло нов автомобил и развитие на производството му - 150 милиона евро.

Без паспортна проверка за пътуващи от и за шенгенски държави

автор:Дума

visibility 224

/ брой: 59

Светофарите с различни сигнали за посоките

автор:Дума

visibility 231

/ брой: 59

Върнаха 48 млн. лв. от аванса за правителствения комплекс

автор:Дума

visibility 214

/ брой: 59

Протест в Унгария срещу корупцията

автор:Дума

visibility 242

/ брой: 59

Педро Санчес против независимост на Каталуня

автор:Дума

visibility 186

/ брой: 59

Израел ликвидирал командир №3 на Хамас

автор:Дума

visibility 218

/ брой: 59

Накратко

автор:Дума

visibility 167

/ брой: 59

Рецепта за катастрофа

автор:Дума

visibility 243

/ брой: 59

Пътят надолу*

автор:Валерия Велева

visibility 194

/ брой: 59

Цялата соросоидна сган - вън!

visibility 218

/ брой: 59

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ