17 Май 2024петък12:11 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Катастрофата на "Джърмануингс" разкри пропуски на авиопревозвачите

Голяма част от авиокомпаниите не правят редовни психологически тестове на своите пилоти

/ брой: 71

автор:Дума

visibility 19

Кабинният екипаж на "Дойче Луфтханза АГ" и други европейски превозвачи не е задължен да преминава повторен психически скрининг в някои страни извън региона, така че често проблемите му не са разкривани от лекари, а от самите пилоти, съобщава Блумбърг. Пилотът на "Джърмануингс", за когото следователите твърдят, че е разбил самолета във Франция, убивайки себе си и още 149 души, е преминал психологически тестове само по време на процеса по наемането му в компанията. След това е установено, че в деня на катастрофата не е бил готов за полет - нещо, което е скрил от своите началници.
Немската авиокомпания "Луфтханза" не разполага с достатъчен брой медицински персонал за оказване на необходимата помощ на всички свои пилоти, съобщава пък неделното издание на "Велт ам зонтаг". Публикацията е по повод катастрофата с "Еърбъс A320" на авиокомпанията "Джърмануингс", дъщерна на "Луфтханза". Според последни данни вторият пилот на лайнера Лубиц, подозиран в преднамерено унищожаване на самолета, имал проблеми със здравето. Първата версия гласеше за продължителна депресия. После се появи информация за нарушено зрение, което можело да му провали кариерата на пилот.
Източник на "Велт ам зонтаг", запознат със ситуацията в тази област, е съобщил за хроничен недостиг на лекари в авиокомпанията.
"Медицинската служба е в призрачно състояние. Обявените работни места остават незаети в продължение на дълго време", доверил източникът.
Той добавил също, че в такова обкръжение не е възможно да се създадат доверителни отношения с пилотите и експертите просто не са в състояние да доловят започващи психически заболявания.
По информация на изданието в трите центъра на авиокомпанията в градовете Франкфурт на Майн, Хамбург и Мюнхен работят едва 20 лекари. Други петима медици преглеждат пилотите на "Луфтханза" и "Джърмануингс" в авиомедицинския център на летището във Франкфурт. Като цяло медицинският персонал не е достатъчен да оказва помощ на 5400 пилоти, обобщава "Велт ам зонтаг".
Вестник "Билд" от своя страна публикува пълната стенограма от "черната кутия" на разбилия се в Алпите А320. Записът продължава час и половина, се казва в информацията. Отчетливо се чува как първият пилот вика на затворилия се в кабината Лубиц "отвори проклетата врата!", а на заден план се чуват виковете на пътниците. Капитанът молил втория пилот да го пусне вътре в продължение на 20 минути.
Междувременно националният синдикат на пилотите от гражданската авиация във Франция се обяви против правилото в кабината на самолетите задължително винаги да има поне двама души. Това се казва в разпространено от организацията изявление. Позицията е по повод препоръката на Европейската агенция за авиационна безопасност временно да бъде въведена подобна мярка след катастрофата със самолета на "Джърмануингс".
Синдикатът е на мнение, че тази препоръка е била приета прекалено набързо, без да се изчакат резултатите от анализа на произшествието, който да е достатъчно пълен, както и без да се вземат предвид последствията, се казва в изявлението на професионалната организация. Според нея препоръчаната мярка все още не е получила достатъчно изчерпателна оценка - нито по отношение на промените, които ще настъпят в условията на работа за пилотите, нито що се отнася до скритите рискове и заплахи, които може да дойдат с това нововъведение.
От синдиката подчертават, че самата Европейска агенция за авиационна безопасност открито признава наличието на подобни рискове.

"Булгаргаз" съди "Газпром" за 400 млн. евро

автор:Дума

visibility 127

/ брой: 91

КЕВР: Евтиното парно ще доведе до по-скъп ток

автор:Дума

visibility 142

/ брой: 91

Изпитът за ловци поскъпва

автор:Дума

visibility 130

/ брой: 91

Състоянието на Фицо остава "много тежко"

автор:Дума

visibility 138

/ брой: 91

Нидерландия ще има дясно правителство

автор:Дума

visibility 135

/ брой: 91

Скъсаха Преспанския договор в Атина

автор:Дума

visibility 155

/ брой: 91

Извънредно положение в Нова Каледония

автор:Дума

visibility 152

/ брой: 91

5 куршума

автор:Таня Глухчева

visibility 140

/ брой: 91

Стъкмистика

автор:Мая Йовановска

visibility 124

/ брой: 91

За достойна България в мирна Европа!

автор:Дума

visibility 124

/ брой: 91

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ